söndag 1 februari 2009

Knäckebröööööd!


Så har jag äntligen fått stilla två behov; shopping och knäckebröd. Åkte till ett hyfsat stort Mall (köpcentrum) idag och jag fick kika i några affärer. Fredrik tog barnen till en lekhörna, eller ja ganska stort lekområde med svenska mått mätt, så jag kunde gå runt i ett par affärer. Letar desperat efter en handväska eftersom jag glömde min hemma i Kälarvet. Känns otroligt konstigt och lite smådumt att traska omkring i affärer utan att ha en väska, var ska jag göra av händerna? Känns lite som att folk stirrar nästan. Men nej, jag hittar ingen väska. Får leta vidare. Spenderade liten del av mitt presentkort på Gap. Behöver egentligen mer vadagsplagg, men det enda jag hittade var en lite finare blus som jag nog inte använder till vardags. Men här är det ju stora garderober och his and her closet så den är inte i vägen här hemma. Fick be en expidit om hjälp med storlekar för hemma är man ju van vid S, M och L och 38, 40, 42 osv. Här är storlekarna från 1 och uppåt. Hmmm, vad har jag då´rå tro?


Innan vi åkte hem så var vi in på toaletten. Hanna väntade utanför vid handfaten och efter en stund hukade hon sig ner för att se under dörren (såna där halva bås-dörrar) var jag var. Rätt som det är så hör jag; Men mamma, varför har du såna Där skor på dig? Jag inser att hon sitter och kikar in på nån annans fötter. Jag fick mig ett gott skratt :-)

På hemvägen stannar vi på Kroger, en mataffär i klass med ICA ungefär, och jag hittar äntligen knäckebröd. WASA Knäckebröd!! Köpte flera paket för jag är så sugen på hårt bröd så det går nog åt ganska snabbt. Har letat i varenda affär men det enda jag lyckats hitta tidigare har varit salta kex eller nåt liknande. Mina vänner på sjömanskyrkan har sagt var jag ska leta, men jag har ändå inte lyckats hitta. Men nu ska jag väl överleva ett tag till. Sista utvägen hade ju varit IKEA annars, där finns det ju lite svensk proviant.

När vi kom hem var vi rätt trötta för det blev verkligen en heldag. Först International house of pancakes som vi skulle äta på men som var fullpackat med folk, så det blev Panera Bread i stället. Vidare till parken för lite lek och promenad. På promenaden såg jag en skylt där det stod; "Warning! Aligators can be in the park. Don´t feed and keep a distance." Men det var ju i och för sig när vi kom ner till vattnet, så dit går vi inte igen. I och för sig är de små, men otrevliga. Fredrik tyckte jag var rätt mesig, men undrar just hur tuff han är själv den dag han möter en sån där.

Kul att så många läser bloggen förresten! Jättekul med alla kommentarer och inlägg.

Strax efter jul hade vi en trevlig fest med ett 20-tal goda vänner och det var rätt många som lovade att komma och hälsa på. Många som ville komma redan första veckan. Har fortfarande inte hört nåt och inte sett nån heller. Men hur som helst, den som vill är välkommen! Har fått tips om billigare flyg (runt 4000 kr) som går via Pitsburgh. Värt att kolla upp kanske.

Inga kommentarer: