tisdag 17 februari 2009

Googlade lite om de tränande mammorna med barnvagnar och hittade www.strollerfit.com och konceptet är att man som hemma-mamma kan starta sin egna verksamhet och få en slant för att man drar igång en träningsgrupp. Det var en mamma som höll i det och 4 mammor som hängde med. Själva träningen kan man ju sköta själv (tänkte jag då eftersom det kostade en slant att ansluta sig) men det skulle ju mest vara för sällskapets skull. Men det ordnar sig nog ändå.

Viktor fick en liten febertopp här efter middagsluren, men verkar piggare nu på kvällen. Får väl se om det kommer tillbaka. Har en träff i morgon med den norska mamman och hennes ena dotter. Vi hinner bara träffas ungefär en timme i lekparken, men det räcker väl gott som första date liksom. Ska bli spännande och kul. Tänk, inte skulle man ta sig för sånt här hemma. Så en sak är ju säker ialla fall och det är att jag helt klart blivit bättre att ta kontakt med nya människor och verkligen ta tag i saker för att nåt ska hända. Ingen kommer ju hit och knackar på och undrar ifall man vill träffas. Så går det ju bara till när man får jobb...haha. Men det händer knappast en gång till, det är ju endast en once in a life time-upplevelse. Ja, det är en del som säkert förstår vad jag syftar på.

Igår fick jag ge med mig (ursäkta mig svärmor för att jag inte höll mitt löfte) och klippa Fredrik, han var otroligt långhårig. Nu är han skyldig mig en nack-massage och den ska jag utkräva ikväll.

Dags att ordna med kvällsmat. See you all!

Inga kommentarer: