måndag 9 februari 2009

Helgrapport.

Det är inte sant. Nu står (ja jo, vi har ju fortfarande inte fått stolarna) jag här och ska skriva vad vi gjorde igår. Och hur lätt är det när man har minne som en guldfisk. Har hela tiden tänkt att jag måste skriva varje dag för annars glömmer jag, men igår tänkte jag att jag skriver idag. Men nu har jag ju glömt..måste tänka lite. Jag har ALLTID haft bra minne och tror egentligen att jag fortfarande har det, men det sägs att man blir som man umgås och just nu finns inte så många i min umgängeskrets. Ja ni fattar, han har sjukt dåligt minne. Kanske mitt också håller på att försvinna sakta men säkert med tanke på att jag upptäckte mitt första gråa hårstrå för ett par dagar sen. PANIIIK! Var tvungen att köpa hårfärg och göra nåt åt det. Fredrik frågade om jag verkligen trodde att det skulle hjälpa...och ja, för stunden i alla fall. Ja jag vet, säkert en 30 årskris ;-)

Ja vad gjorde vi nu då, i går lördag. Ja men för tusan! Det blev ju shopping. Jag och Hanna blev avsläppta och störtade med förtjusning in i en stor affär med olika klädesmärken; FILA, Lee, Levis mm. Grabbarna kollade nån affär med grillar tror jag. Vi hade tur för det var rea och upp till 80%. Hittade såklart mest till Hanna, en klänning, två korta byxor, och två tröjor. Kostade väl en sådär $4/st. Och nu har jag lärt mit 8:ans tabell bättre än någonsin eftersom dollarn ligger däromkring.

Sen for vi och käkade och sen vidare till en park. Viktor sov en stund, Hanna lekte och jag och Fredrik satt och läste varsin bok ( i omgångar eftersom man inte riktigt vågar släppa barnen med blicken här). Vet inte om det var för att det var så varmt (25 grader) men Fredrik verkade fått solsting; han ville nämligen åka tillbaka till köpcentret och gå in och shoppa han också. Rean lockade visst fler. Inte mig emot. Gjorde ytterliggare några fynd.
Idag söndag pratade vi först med barnens farbror P och sen med mormor, moster G och morbror P-O i webkameran. Viktor frågade som alltid mormor var "offa" var nånstans. Till Viktors besvikelse var han och lagade bilen. Senare ringde Hanna till kusin F som fyller 6 år idag, GRATTIS!

Bilen packades för en bilfärd på 1 timme söder ut till Galveston. En ö som ligger i mexikanska golfen och är lite utav en turist-/ och badort här. Väldigt mexicanskt över det hela utifrån det jag såg idag. Fortfarande kunde man se mycket förstörelse efter orkanen Ike som drog in här i höstas. Kändes konstigt att se förödelsen den ställt till med.


Det var varmt i luften men blåste rätt ordentligt så det var ett "surfer's paradise". Vi tog en nypa friskt luft på stranden och Viktor och Hanna letade snäckor och kastade sand i vattnet. Viktor tyckte det var skitkul att springa undan för vattnet när vågorna kom upp på standen. Tror ni han lyckades hålla sig torr?? Dum fråga va!?


På hemvägen stannade vi till vid Kemah Boardwalk. Ett litet nöjesområde med karuseller, strandpromenad, cafeér och restauranger. Tog en kaffe på Starbucks cooffe och åkte sen med det lilla tåget som tog oss på en rundtur i området. Vi har sett två små tåg tidigare men inte åkt med någongång, utan hela tiden sagt; nästa gång till Hanna och Viktor. Men nu var det väl på tiden att de fick åka tåget och det var uppskattat. Ett mysigt ställe som vi säkert återvänder till.






Nu är det snart dags för sängläge igen, men först måste jag "massera" Hannas ben, tror att hon har växtvärk ibland. Minns själv att det gjorde grymt ont, så jag förstår om hon klagar lite över det. På tisdag går flyttlasset så i morgon ska nog jag och barnen börja stuva ihop lite utav grejorna här. Det ska tydligen dra över nåt åsk-/regn-/-och vindväder här tisdagkväll, så vi får väl hoppas det är lindrigt så det inte blir ett hinder för flytten. Var tvungen att kolla nätet lite, man är ju orolig för varenda storm som kan komma här. Men F säger att om det är nån fara så är det på varje nyhetskanal, på nätet osv. Och sen går de runt och knackar dörr för att informera om man ska evakuera eller nåt. Men jag såg inget på nätet och ingen har knackat på dörren...så det är nog bara ett vanligt åskväder:-)


Hörs mer!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emma. Roligt att höra att ni har det br adär borta. Hann ju inte direkt säga hejdå till dig innan ni åkte för ja va ju borta. Boken du tipsade om ( jennys ) va iaf super bra så tack :) träffade karin på maxi i helgen och hon tipsade om din blogg. kul att läsa! Kram evelina

Anonym sa...

det var roligt att se er genom kameran lite overkligt att kunna prata så där, ungarna satt ju still länge. Sen är det kul när dom försvinner rätt som det är och gör nåt annat.dyker upp igen och pratar lite. Det där ska jag göra om kramar från oss.

Anonym sa...

Oj, av han blivit duktig att snacka!! Olliiee hälsar!

/ Stefan E