onsdag 4 februari 2009

Hemlängtanattack

Så har första, eller ja egentligen andra, attacken av hemlängtan kommit över mig. Första dagarna när vi kom hit var pesten, grät mycket men då hade jag i och för sig feber. Det gick ju snabbt över och det känns faktiskt bra att vara här. Men så nu på kvällen var jag tvungen att släppa ut en del hemlängtan genom en skvätt gråt. Känns ju rätt skönt när man gråtit klart så det är lika bra att gråta. Vet att jag har mycket roligt som väntar framöver med huset och framtida upplevelser genom små resor och utflykter, men man kan ju ändå inte låta bli att tänka på allt och alla där hemma ibland.


Det jag saknar mest för egen del är väl sällskap, vuxet sällskap. Blir ju inte att man pratar och ventlierar småsaker med Fredrik, sånt som grannfruar och andra vänner fick stå till tjänst med tidigare. Saknar någon att ta en kopp kaffe med, någon att gå en promenad med eller någon att bara få vara med. Jag och Fredrik har ju bara på en månad kommit varandra närmare, men ja ni vet, det är ju inte samma sak som att ha en nära vän inom räckhåll. Saknar er!


Sen blev jag varse om att barnen inte går på dagis längre och började fundera vad de kanske går miste om och så vidare. Vet ju att både Hanna och Viktor trivdes på sina dagis och hade många vänner både där och hemma på gården, självklart saknar de sina vänner också. Särskillt Hanna, hon är ju den som minns mest. Hon pratar ofta om vad de gör på dagis, vad kompisarna heter och vilka hon brukar leka med hemma. Idag när hon kollade på Emil i Lönneberga sa hon; Jag vill också leka med min Alfred. För er som inte känner Alfred så är det kusinen.

Tänkte att vi ska ordna lite dagispyssel här hemma också, så de blir lite kreativa och inte bara leker och går promenader med mamma. I morgon ska vi klippa och klistra. Hanna ville göra som Alfons gör i boken, leka med bokstäver. Tur att vi köpt barnsaxar på IKEA. Dessvärre har vi inget klister, men tejp går väl bra :-) Får väl skaffa det så småningom.


Så, nu känns det redan bättre, när jag fått skriva av mig lite. Kram till er alla!

Har inga nya bilder för dagen, så jag bjuder på en gammal bild. Bilden är snart två år gammal. Tänk vad tiden går!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara säga att om du behöver "prata av dig" så finns grannfrun här med öppna ögon & öron.

Saknar dig!

Kramar i massor från Carina.

Anonym sa...

Klart att saknaden kommer då och då.
och det är väl tur.För hur skulle det vara om ni inte saknade oss här hemma vi saknar ju er. Men det ni får istället är en starkare familj och det är inte det sämsta. Många kramar.

MammaMia sa...

Hej Vännen!!! Bra att du grinar lite =( Man kan inte tycka att allt är så jävla kul hela tiden , man måstye även få vara ledsen och tycka att saker är lite jobbigt de är bara naturligt. Tänker på dig och saknar dig de vet du. Men när du kommer hem ska vi ha en HELDAG =) MASSA SNACK Å VIN , BAMSE KRAMAR Mia å Vicki

Anonym sa...

Kramar i massor från oss i 38an alltså Britt-Marie och Roger. Och Du "gråt int"! Det är grått väder och yrsnö här! Inget att längta hem till, och du, känn inte tvånget att "löpa" man behöver vila emellan varven, som är nog så viktigt, särskilt för att orka med 2 barn mm.

Vi saknar er!

Hälsningar!
Kälarvsborna