torsdag 19 februari 2009

Feberfritt igen :-)

Dagens guldkorn var ett nytt paket i postlådan. Hanna och Viktor fick post från mormor och morfar. En ny prinsess-pysselbok till Hanna och nya nappar och en liten bok till Viktor. Supertack!

Det har regnet här hela förmiddagen men om man får lita på värderrapporterna så ska det bli bättre framöver. Och eftermiddagen bjöd på sol och värme så vi tog en promenad upp till "centrum" och handlade lite. Det tar ungefär en halvtimma att gå dit och lika lång tid hem igen. Om man inte släpar fötterna efter sig vill säga. Det är fortfarande kul att trava runt bland hyllorna i matvaruaffärerna, för man upptäcker något nytt och roligt varje gång man går in i en affär. Men jag har äntligen hittat kardemumma i allafall, vet inte om jag skrivit det tidigare. Så nu har jag lyckats baka riktigt goda kanelkringlor, jo kringlor blev det. Inte vanliga enkla bullar, nu blir det mer och mer avancerat för varje gång. Har till och med börjat baka efter några amerikanska recept med mått som cups osv. På dom här bullarna skulle det vara nån glasyr med florsocker och kaffe men det skippade jag eftersom det är barnen som äter mest bullar och jag tror inte de gillar kaffe än.

Fredrik flög till Mobile idag och har precis kommit hem nu när klockan är nio på kvällen. Barnen fick sova länge idag på dagen för jag längtade efter att få en stund för mig själv. Detta resulterar såklart i att de fortfarande springer runt här och leker, men nu är det dags för sängen. Sen ska jag nog se nåt nytt avsnitt av Greys Anatomy eller Private Practice och sen skvallra för er där hemma vad som händer... Det är dock rätt svårt att komma ihåg vilken kanal allt visas på när man har närmare 70 kanaler att välja bland. En djungel varje gång man startar TV;n.

I morgon har Fredrik lovat att komma hem till lunch, så vi får väl se om han kan hålla vad han lovar. Känner ju honom rätt väl vid det här laget så jag ropar inte hej ännu.

Hörs vidare!
Den här videon är från i söndags när vi hade trädgårdsdag.

1 kommentar:

MammaMia sa...

ÅÅ vilken härlig film....kul att se dig Emma =), mysig trädgård, solen skiner, kan de vara bättre??
- Ja de är klart....om jag vore där!
Hoppas allt är bra med er, har fullt upp denna vecka med Luckes cup, sen blir allt som vanligt igen!! Hemma vid datan hahaha
kramisar från mig till dig