tisdag 3 februari 2009

IKEA

IKEA och karlar har något emot varandra. Tror alla kvinnor kan hålla med om det. Den här kvällen åkte vi till IKEA för tredje gången sedan vi kom till Houston. Tänk, 3 gånger på 1 månad. Det är ju ungefär lika många gånger som vi varit på IKEA i Sverige tillsammans sedan vi träffades för snart 10 år sedan. Och jag ser att Fredrik lider. Och sen har vi Viktor, som ju också ska bli en riktig karl framöver. Han verkar också hata IKEA, för han gör allt som står i hans makt för att jag i framtiden ska vägra åka till IKEA med honom. Ja, det är svårt att med ord berätta om hur han beter sig i butiken, men så fort han får ner fötterna på golvet så är han både högt och lågt. Vi spenderade mest tid vid soff-avdelningen och han provade varje soffa 10 ggr, kröp över, runt och i alla möbler. Kröp upp på nån typ av hylla med fåtöljer och kröp där bakom. Jag tror att hans beteende grundar sig i att han alltså ska försöka få mig att hata IKEA också, men det kommer han aldrig att lyckas med.

Bestämde oss för en soffa, men troligtvis ingen vi kommer använda hemma i Kälarvet sen. Fick såklart med mig några ljus också...

Ja glömde nästan att säga att vi flyttar till huset nästa tisdag. Om en vecka alltså! Det ska bli kul att äntligen komma dit. Det är den 10/2 och våra möbler ser ut att komma den 15/2.

Ny adress från den 10/2 är alltså följande;

7307 Woodland Oak Tr
Humble TX 77346
USA

Vill ni kolla in området vi ska bo i ? www.kingsrivervillage.org

1 kommentar:

MammaMia sa...

Låter bra de där =)) Nu du..har JAG varit ute på åkern och åkt skidor <3 De var FAN de roligaste jag gjort på länge...tro det eller ej !!! Men blir säkert en vända i morgon åxå hihihi Måste bara fixa lite större pjäxor mina gammla gör såå himla ont =( Och bara för din skull har Peter fått filma en snutt som jag ska lägga upp på bloggen!!! Så håll till godo för ett gott skratt , Massor av kramar Skid Mia =)