fredag 6 februari 2009

Trött

Känns att det är slut på veckan snart för jag var grymt trött idag. Tur att Hanna och Viktor tog sovmorgon och slog inte upp ögonen förrän kvart i åtta. Vi slöade runt här hela förmiddagen och gjorde inte så mycket. Hanna ville inte sova middag idag heller utan hon körde samma "underbara" replik som igår.
- Mamma när Viktor har somnat kan jag se på barnprogram så kan du sätta dig i solen en stund och läsa en bok.
Jo jag jublade! Åh, vad skönt. Satt där och njöt av en deckare med en sol som värmde härligt varmt. Vet att många andra mammor också skulle njutit av att dottern sa såna "kloka" ord. Inte sant?!

Nåja, jag blev i alla fall inte piggare av en stund för mig själv. Bytte ändå om till löparkläder och när Viktor vaknat var frukt och dryck packat i vagnen men när vi väl skulle iväg så kände jag ännu starkare det jag känt hela dagen; jag orkade verkligen inte idag. Helt slut. Tror inte benen är van att röra på sig så mycket. Tillät mig en vilodag men lovade samtidigt att det blir hårdkörning i helgen i stället. Vi tog en ytterst kort promenad till poolen och satt där tills barnen ätit upp sin frukt.


1 kommentar:

Anonym sa...

kul med filmer, dom är så fina! kunde inte låta bli att gråta en skvätt! JAG SAKNAR ER!!!