lördag 21 februari 2009

Zoo

Idag var det dags för zoo. Vi skulle träffas där kl 11 (vänner från öppna förskolan) så jag tänkte att vi skulle hinna en snabb vända på IKEA innan. Men kors i taket så sov jag och barnen ända till halv nio i morse. Det hör ju inte till vanligheterna så det var väl bara att passa på att njuta. Detta innebar ju dock att vi inte hann med någon tur till IKEA innan zoo besöket. Vi kom såklart inte i tid till zoo heller, men vi stressar inte i USA :-)


Vi sprang runt i djurparken på ett par timmar och då hade vi även hunnit med att äta våran medhavda lunch. Barnen började bli trötta och jag tänkte ta min chans att gå ett var på IKEA med dem sovande i vagnen. Och min plan lyckades!! Shoppade loss på både ditt och datt, mest småsaker som vas, nya glas (efter som vårat tidigare inköpta 6-pack gått sönder ett efter ett), en till matta, en duk och några nya tavlor att hänga på väggarna. Barnen sov hela tiden, gissa vem som kände sig som i himmelriket :-)

På vägen hem satt Hanna och filosoferade i baksätet som vanligt. Den här gången var det nån tankeverksamhet kring Ida och Adams besök här:
-"Mamma, när Ida och Adam kommer så vill dom nog ha hamburgare den dag de kommer. Men det finns ju nästan ingen hamburgare här. Det finns ju mest makaroner och köttbullar och sånt. Det är ju annorlunda här." Ibland undrar man vad hon får allt ifrån. Men hur som helst så lovade vi henne att bjuda på hamburga (om) när de kommer.


Fredrik tog med sig Viktor till Kroger för lite inhandling av mat medan jag och Hanna bakade chokladbollar. De blev väldigt kalasiga eller vad man ska kalla dem.

I morgon kanske det blir löpartävling för Hanna i en av Houstons parker, får se vad vi hinner med. Hon är då både tränad och laddad så vi hoppas väl att det blir en start. I går när vi var ute och gick promenad så hoppade hon ur vagnen och ville springa med mig i stället. Hon imponerade mig mig enormt och jag ser en grym potential. Herregud vad lik sin mor hon är. Här kommer det går fort så småningom, lita på det. Gudomligt löpsteg, snabb och uthållig. Det här blir nåt det! Haha, man har inte tänkt på det tidigare men det är ju jättekul när de börjar visa intresse själv och verkligen vill testa. Inte för att jag tänker hetsa eller nåt, men jag har gjort några kontroller som jag ska sätta ut på gården sen så barnen får orientera lite... :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej på er.

Ser ut som ni börja få till ert nya hem. Inte skall du väll låta Hannas talang gå till spillo (Hanna är ju 3 år nu så det är dags)? Lite hetts måste det vara ha ha ha. Här i Kälaravet har det snöat, och just nu tycek till och med jag att det räcker med snö. Börja ju fundera på om det kommer försvinna innan midssomar.

Ha det

Marcus

Anonym sa...

Om det är mammas löpsteg hon har fått så är det kanske "gummsteg"...
(internskämt i fam Nilsson)