torsdag 12 februari 2009

Så var vi framme, i huset i Kingsriver. Vi flyttade på en eftermiddag. Det är inte alltid man gör det. Överenskommelsen var att det skulle vara städat, men jag tror nog de dammsugit heltäckningsmattorna i sovrummen men glömt hela ytorna med klinker...för det var rätt dammigt. Eftersom vi saknar dammsugaren fortfarande blev det till att knäskura. Å herregud, tänk om nån sett att jag städat ungefär 100 kvm golv med en disktrasa :-) Jaja, rent blev det i alla fall. Nu längtar jag faktiskt efter dammsugaren.

När Fredrik kom hem idag så for vi direkt till IKEA. Nu blev det storshopping, inte bara servetter och stearinljus. En hel del fyllde kundvagnen till brädden. I morgon kör de hit soffan!! Mattan ligger redan på plats och lampan lyser så fint i hörnet. Försökte hinna med en tur till Sears också för att köpa tvättmaskin och torktumlare, men de hade stängt när klockan var halv tio på kvällen. Får bli i morgon istället.

4 kommentarer:

MammaMia sa...

Låetr bra de där , som att ni snart kommit till rätta med allt. Måste kännas skönt...Du kan få min dammsugare hahaha ja vill inte städa:). Ha de bra kram

Anonym sa...

Hoppas allt blir bra i huset! Skönt med "eget" ställe! Ha det bra ni alla. Kram Monica.

Anonym sa...

Jag gillar att städa så min dammsugare får ni inte! Men jag kan ju ta med den om jag kommer och hälsar på :)

Det ska bli kul att få se lite bilder från ert nya hem! Såg förresten att Hondan hittat hem igen. Kändes lite konstigt när den kom svängandes på uppfarten, trodde för ett ögonblick att allt var som vanligt!

Hoppas att ni har det bra på det nya stället och vi förstår att ni njuter i fulla drag av att ha en riktig soffa igen.

Sköt om er alla!

Kramar i massor från Marcus, Carina och Emma.

Anonym sa...

Lycka till i nya huset! Det blir kanon med något eget!

Vi håller på och filar på lite olika alternativ för ett besök, men återkommer när vi fått ihop något tänkbart alternativ.

Må så gott och ta hand om varandra!

Kramar från Sofia & Johan