fredag 27 februari 2009

Det är ju aldrig roligt att skriva ett inlägg när det känns som om allt jag kommer att skriva blir negativt. Men so what!? Den här dagen började väl inte nå kul, kan väl egentligen inte sätta fingret på det men den här onsdagen kändes bara tråkig. Tänkte att vi skulle göra som många gör här; tar med mellis/lunch till lekparken, leker och har en trevlig stund där. Packar i ordning youghurt, bredda mackor, frukt och dryck, fixar i ordning barnen och sätter dem i vagnen och börjar gå...men inser rätt snabbt att vi har punka. Suck!
Det blir en picknick hemma på gården i stället. Håller humöret uppe och försöker få barnen att se det roliga i att vara hemma hela dagen. Men om det är jag som har en dålig dag eller om barnen är ovanligt stökiga idag vet jag inte. Känner mig irriterad, arg och sur. Inte så som man vill vara som mamma direkt. Försöker ändå göra nåt vettigt så jag drar igång en storstädning och låter barnen leka själva. Men de springer in och ut, plaskar med vatten överallt, river ner allt från hyllan där jag just lagt upp leksaker så att jag kan dammsuga, Viktor bajsar på golvet, Hanna vägrar klä på sig (tror jag bad henne 100 gånger idag) och det är smått kaos hela dagen. När Fredrik kommer hem lämnar jag över stekspaden vid pannkakorna och sticker ut på en löprunda för att komma ifrån och tänka på annat. Det hjälper!

Fredrik och jag hade en deal om att ifall jag klippte honom skulle han massera nacken på mig. Jag har klippt honom och igår betalade han av HÄLFTEN av sin skuld. Han var så trött igår sa han, så han skulle göra resten idag. Jo jo, så kan man ju också göra. Tänkte köra samma visa jag också nästa gång jag klipper honom...

1 kommentar:

MammaMia sa...

HEJ igen!!!Lukas har tidig morgon träning idag , samling i ishallen kl 07:30, så här sitter jag upp krupen i soffan med en filt och de sprakar mysigt i brasan.Så nu har jag fått mig en skön stund med er<3<3 läste i kapp allt jag missat under veckan, Du bakar semlor "over there" skicka hit nåra vetja!!! För jag har inte bakat några:(.Känns som jag kunde skriva en hel novell, men vi kanske ses över webben, massor av kramar Mia