tisdag 17 februari 2009

Feber


Som jag skrev igår fick Viktor feber och den har hållt i sig och gått upp och ner under natten och dagen idag. Hoppas det snart går över för usch vad trist och tråkigt allt blir när man har sjuka barn eller är sjuk själv. Å andra sidan har det varit lugnare än vanligt hos oss idag, men hellre väljer jag full rulle än febriga barn.


Vi skulle egentligen har träffat norska Vibeke och hennes ena dotter i lekparken Kings Park idag, men fick ställa in det. Dessutom har det småduggat hela dagen så det var nog för blött för att leka. Solen tittade fram en sväng på förmiddagen så då fick de sitta och mysa i vagnen när jag fick mig en skön joggingtur. Tur att vi har pumpat däcken på vagnen nu, för guud vilken skillnad det är mot förut. (Eller så är det jag som blivit bättre tränad kanske...??)


Det har med andra ord inte hänt några världsspännande saker här idag. För tillfället försöker jag mig på risgrynsgröt med en typ av ris som jag blivit tipsad om. Får väl se hur det går, det kokade över alldeles nyss men det gör det ju jämt så jag ska väl inte säga att det är första gången. Vi har mest suttit framför tv;n och stirrat på Madicken, Karlsson på taket, Pippi så vi är nästan fyrkantiga i ögonen nu. Väntar på Fredrik som jag tycker jobbar alldeles för länge, usch vad tråkigt det är att vääänta på allt. Är det inte möbler så är det Fredrik. Sen väntar jag förstås på besök också. Ingen ensamresenär som kan ta svärmor i resväskan heller? Alltså, kan jag flyga hit så kan vem som helst!!


Nä, nu måste vi bli friska för vi ska ju på zoo med öppna förskolan på fredag. Och det vill inte Hanna missa, hon har längtat i en vecka nu.

Inga kommentarer: