tisdag 24 februari 2009

Måndag


Ja inte har det hänt något nämnvärt idag egentligen. Men det har varit en bra dag. Tog en joggingtur med vagnen på förmiddagen och sprang förbi en äldre man som hälsade glatt och sa; You´re gonna push theese kids for the next 20 years you know!! Hanna frågade mig vad han sa och jag skulle försöka förklara på nåt sätt. Men det var i alla fall sant det han sa, för visst kommer man att skjutsa barnen hit och dit för en lång tid framöver. Förhoppningsvis inte alltid i barnvagn :-)



Visar lite bilder på när Hanna kör ett styrkepass efter löpturen. Måste ju göra lika som mamma. För er som inte ser det så gör hon armhävningar, situps och nåt mer...??


Resten av dagen spenderades hemma på gården. Barnen lekte både inne och ute och jag grundmålade ett par köksstolar, läste en bok och myste lite i solen. Det var en lagom skön dag idag men det väntas varmare väder de närmaste dagarna.



För övrigt så saknar jag sällskap. Har letat rätt mycket nu tycker jag efter någon att strunt-prata med, men börjar kännas rätt hopplöst. Alla jobbar eller pluggar och har sina barn på dagis hela dagarna. I lekparkerna stöter man ihop med olika personer varje dag och ingen verkar intresserad av någon ny bekantskap. Just nu längtar jag mest efter besök hemifrån. Men jag deppar inte ihop totalt. Jag har det trots sällskapsbrist väldigt skönt. Och barnen har ju varandra som sällskap. Visst bråkar de ibland men oftast leker de bra tillsammans och Hanna tar hand om lillebror på ett sätt som en storasyster ska göra. Hon bestämmer lekarna och håller i rodret, men vill han inte vara med så säger han ifrån. Men för det mesta gillar han hennes ideér. Hon håller ordning och reda på honom när vi är ute i nån lekpark, håller hans hand när det kommer bilar osv.
Nu ska vi dricka lite kaffe. Det tar typ dubbelt så lång tid för kaffebryggaren att brygga kaffet här, effekten är ju inte densamma. Men gott blir det i alla fall :-)
För er som inte lyssnade på Brus & Kompani på radio Dalarna idag (23/2) kl 17.00 kan göra det på www.sr.se/dalarna och "lyssna igen" Kram på er där hemma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min Pappa hörde hälsningen :D ska lyssna jag också :) / Hannas Karin