lördag 14 februari 2009

På spåret igen!


Vaknade grymt tidigt i dag. Hanna kunde inte sova vidare men jag och Viktor ville ligga kvar och mysa en stund, dock helt omöjligt med hennes tjatter som går i ett i ett i ett i ett.... Ett pladdrande som jag älskar att höra annars, hennes funderingar och minnen som bubblar ur henne men kan någon stoppa henne i arla morgonstund!! Guuud, jag vill sova NÅNGÅNG! Det var väl bara att ge med sig och gå upp och fixa "gööö" åt Viktor. Ja, det betyder gröt.


Sedvanligt blev det öppen förskola idag och det var skönt att komma iväg på nåt eftersom vädret inte är det bästa idag. Regningt och fuktigt. Skurar. När vi åkte hem fick vi åka jättesakta eftersom det blir ganska mycket vatten på vägarna här när himlen öppnar sig och det är inte samma asfaltsunderlag här som hemma.


Fick en del mail från två norska och en dansk mamma som bor i området. Vi ska försöka få till en träff i nån av lekparkerna nästa vecka. Lite kaffe för mammorna och lek för barnen. Låter bra!

Senare på eftermiddagen kom så äntligen soffan. Den hann inte mer än komma på plats förrän barnen intog den och satt stilla en timme och kollade på Världens bästa Karlsson medan jag lagade mat. Fixade och trixade för att Fredrik skulle komma hem till dukat "bord" (hehe, skratta inte på min bekostnad nu, för bordet kommer nog nästa vecka...suck). Paj med färsk spenat, paprika, broccoli och lite skinka, mozarella ost också. Till det en sallad och hemgjorda vitlöksbröd och ett glas rött. Till efterrätt blev det kladdkaka med marsmallows och vaniljgräddfluff. Blev himla gott om jag får säga det själv. Fredrik berömde vinet mest, det var ju hyggligt eller hur!? I morgon får han laga maten.

Fredag den 13:e till ära så kom inte leveransen av tvättmaskin och torktumlare som de lovat. När ska detta sluta. Man hinner ju flytta hem innan man får hit det man behöver. Skitiga kläder och trötta ben eftersom man får stå och äta.

Imorgon skulle jag velat vara hemma i Sverige och se på "vinterstudion" hela dan med en stor karamelkungen-påsen i knät. Men så blir det ju inte, vi får städa ur lägenheten och njuta av ytterliggare regn i morgon. Låter härligt va!? Hoppas på att ni får en solig och lite lagom kall vinterdag och en godispåsen till de som vill. Ha en skön helg helt enkelt.

Och förresten, många önskar bilder för att se insidan på huset. Haha, det trodde ni va. Nu tar jag till ett nytt vapen; den som vill se måste göra det live, på plats. See you!

2 kommentarer:

MammaMia sa...

Halloj...de är nog bäst för dig att du sätter in lite kort annars kommer jag dit å lappar till dig hihii. Ser skönt ut att få sitta i en soffa <3 Vilken brak midda du fixat till!! Här smaskades de kycklingrulle. Jag å Linn gick hem till faster , de gick bra hon klagade inte en gång, men de va bra kallt. I dag ska vi åka skidor på åkern och dricka varm saft. Ha en bra dag, krama barnen från oss Du kan få en du med <3

Anonym sa...

Hej Emma
I dag var det en dam som vann 50 tusen kronor på poskodlotteriet. Hon skulle använda sina pengar till att åka till Houston, Texas och hälsa på sitt barn och barnbarn. Det måste alltså finnas en och annan svensk med barn borta där. Hoppas du hittar någon att umgås med snart.
Kram Annelie