tisdag 3 februari 2009

Post från Sverige!

Tack för efterlängtad post från Sverige. Barnen fick två Alfons-böcker från farmor och farfar och jag fick två deckare (Camilla Läckberg) utav grannfrun hemma i Kälarvet. STORT TACK! Det var sååå roligt att öppna postfacket och se paketen. Tack än en gång. Vi har redan börjat läsa, både jag och barnen.

Idag gav vi oss ut på tidig promenad och precis som igår tänkte jag att en del av turen skulle jag springa med vagnen. Men de där nya skorna ger mig otäcka skavsår (blodblåsor) så jag kunde inte ha dem på mig idag. Tur att promenadskorna är mjuka och jag känner inte av skavsåren alls. Lite svårt att springa i dem, men powerwalk fick väl duga. Har en runda som tar ganska exakt en timme att gå. Viktor somnade på en gång, och det var INTE meningen. Klockan var bara 10 och tanken var att han skulle sova sen, så att jag skulle få en stunds läsning i min nya bok.
Igår när jag sprang frågade Hanna efter en stund;
-Mamma, springer du nu, eller går du? Hmm, tack för det. Hon kände uppenbarligen inte någon skillnad i tempo när jag accelererade från gång till löpning. Måste nog springa lite mer framöver när skavsåren gett med sig. Ska fixa skavsårsplåster idag.

Har fått lite kontakt med SWEA, ett nätverk för kvinnor i utlandet. Det finns en organisation här i Houston som har en del planerade träffar. Nu i februari skulle det tydligen bli en träff med fettisdagstema....undrar just vad det innebär :-)
Blev även inbjuden att träffa två kvinnor (som inte har små barn dock) att träffa dem över en fika på IKEA på torsdag. De skulle träffas där och göra lite pappersarbete. Men jag är osäker på hur jag ska göra....har ju två barn, varav den ena inte går ihop med IKEA. Har ju visserligen ingen bil heller, så jag får nog avvakta. Men ska försöka mjölka dem på lite info om andra mammor som man kan träffa. Det blir nog bra det här.

Nu ska jag röja efter lunchen och sen ska vi ta en promenad till lekparken. Det är så härligt väder ute så vi kan inte sitta inne. När jag kommer in igen ser jag fram emot att titta på Mias blogg, hon skulle tydligen lägga upp en video som visar hennes skid-comeback.

Saknar er där hemma!

Inga kommentarer: