lördag 31 januari 2009

Äntligen fredag!

I skrivande stund hör jag en svag stämma från barnens rum. Hanna har inte somnat riktigt än så hon ligger och sjunger lite; på norska!! Haha, tänk jag som trodde att hon skulle lära sig engelska först. For till Pasadena idag igen och lekte på Norska sjömanskyrkan. Vi brukar börja dagen med en sångstund och då är det förstås på norska. Man blir lite störd i tankarna när man ska försöka sjunga den svenska texten när de överröstar mig med den norska versionen. "Gubben i lådan" till exempel, de hade en helt annan text och jag kom inte på hur den svenska går. Gick och grubblade hela dagen sen.



Till Pasadena är det ca 40 minuter på en stor highway med tullavgifter osv. Tanterna som sitter och tar betalt, mellan 1-3 dollar ungefär är jättetrevliga och frågar var man ska osv. Sjömanskyrkan ligger i Pasadena på Young St men ingen has ever heard of it... så de säger att jag nog ska stanna vid nån info.station för att kunna ta mig dit. Vi har GPS och slipper info.stationen. Idag fick jag helt plötsligt en Sheriff efter mig på vägen och blev skiträdd. Tänk om han stoppar mig osv. Vad säger jag... Men han svängde av och jag kunde pusta ut.
Hörde att andra i släkten blivit stoppade av polisen i utlandet så jag hade det i tankarna när jag plötsligt fick syn på bilen i backspegeln.
På hemvägen såg jag ytterliggare en död (överkörd) tvättbjörn. Med andra ord blir jag återigen påmind om att jag är rädd för djur (många i alla fall) och tänk om jag ska stöta på en sån där när jag är ute och går. Shit. Vad ska man göra då, räddar jag mig själv eller barnen först? Både gäss och tvättbjörnar, blir nog lek inomhus framöver :-)
Pratar med mamma och pappa i webkameran och Hanna och Viktor ska som vanligt toka sig så att man inte hör vad nån säger. Men vi fick oss ett gott skratt när de plötsligt börjar brottas och jag ser till min stora förvåning att båda är nakna!! Tur att de bara är barn ;-)

Nä, nu är det dags för senaste avsnittet av På Spåret. I morgon blir det fint väder så vi får väl se vad vi hittar på. Annars har vi som mål att hitta en soffa och en till bil inom kort. Fredrik upptäckte igår att vi endast har lägenheten kvar till den 15/2, oops. Blev att ringa snabbt till Bonnie (mäklaren) och höra om vi överhuvudtaget får huset vi vill ha, och om vi får tillgång till det ett par dagar innan den 15:e. Hon skulle hört av sig idag med information, men vi har inte hört nåt. Bara att avvakta.
KRAM ALLA DÄR HEMMA!!

2 kommentarer:

Skärsjö sa...

Så har vi äntligen hittat in på din blogg! Oj vad du skriver... kul att läsa!!!! Härligt att ni verkar ha det bra och hoppas att det ordnar sig med huset! Här hemma är det kallt och snö. Var i Gyllbergen idag och det var suvve, men annars är det inte mycket ni missar så ta vara på tiden där borta!!!!

Sköt om er och ha det så gott!!! Kramar från Sofia & Johan

Anonym sa...

Hej vännen!! Försöker kolla igenom hela din blogg och se vad som hänt under tiden du varit borta... samtidigt kollar jag på "så som i himmelen". Liite svårt att koncentrera sig på båda sakerna trots att jag är kvinna... Ha de gött så hörs vi sen... kram jenny a