måndag 19 januari 2009

Varmt!

Idag har vi haft sommarväder (med svenska mått mätt). Ca 25 grader, jättehärligt. På med kjol och shorts. Långt från den vinter som ni verkar ha där hemma.


Vi har softat idag och bara tagit det lugnt. Varit ute hela dagen i stort sett. Tittat på några hus och gått runt i områdena och utforskat lite. Lekt i stora parken på förmiddagen och i en annan lekpark på eftermiddagen. Sen hittade vi ett bra matställe, särskilt på söndagarna, för då var det "kids eat free". Vi bestämde genast att dit går vi fler gånger.


Men tänk vad svårt det är för vissa att sitta still på restaurang...


Många restauranger lägger fram ett par kritor och lite ritpapper och pyssel för barnen medans man väntar på maten, men det är ju kul i typ 2 minuter, sen gäller det att ränna runt och stöka och böka så mycket som det bara går. Så sitta och njuta...nja inte riktigt.






Vi har som sagt varit ute och tittat på lite hus. Det är jättesvårt att välja. Vi har flera bra alternativ, men inget som vi helt och hållet har fallit för. Området här i Summerwood är definitivt det bästa för barnens skull. Det är nära till den stora parken, finns många ströv- och gångvägar, och ett stort utval av lekplatser. Dessutom finns flera fina poolområden i de olika delarna av Summerwood. Sen har vi även tittat i andra områden, bland annat i Walden och Pinehurst. Ca 10 minuters bilfärd bort. Där finns lite mer affärer och villaområdena ligger mitt i flera golfbanor. Många av husen ligger med baksidorna mot golfbanorna, och det är jättefint. Däremot har vi inte hittat en enda lekplats i dom här områdena, vilket är lite trist. Så vi är lite kluvna. Hur gör man? Vad ska man välja. Vi är nog mest inne på att hitta något här i Summerwood ändå. Det är ett väldigt trevligt och nytt område. Och det byggs ständigt nya hus här. Vi måste nog bestämma oss inom den närmsta veckan eller så.

Ha ett uns av hemlängtan nu så här på kvällen. Men det är nog mest för att det är söndagkväll och en "ensam" vecka väntar framför mig och barnen. Måste skaffa oss en till bil så att vi kan komma iväg lite längre än bara till den här lilla lekparken 20 minuter bort. Vi börjar lessna lite på den både jag, Hanna och Viktor. Men jag saknar er där hemma!! Kom snart och hälsa på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag saknar er !!!

MammaMia sa...

Om jag hade PÄNGÄ, skulle jag inte tveka en sekund...Saknar er åsså <3
Nu ska jag åka till Almas cafe på "Hockey" möte med nåra till mammor, ska planera för en cup.Ha det så bra du kan , tänker på dig det vet du!!!!STORA KRAMEN från MIA

MammaMia sa...

Kom på en till sak...Tuva har skickat en fråga till Hanna via min bloggm har ni sett den filmen??PUUUUS & KRAAAM IGEN =)