söndag 25 januari 2009

Houston Aquarium



Igår tog vi bilen för en tur i Downtown. Siktet var inställt på Houston Aquarium som ligger i ett område med flera aktiviteter för barn. Zoo, Childrens museum mm.






Hanna och Viktor gillade att se på fiskarna, små aligatorer, ormar och spindlar. Fiskar va väl det enda som jag kunde vila ögonen på. När vi satt utanför och käkade lite frukt så kom två tjejer och skulle visa upp en stor fågel. Det visade sig vara en Berguv. Konstigt nog tänker jag på moster Gun varje gång jag ser en berguv. Måste ju vara för att hon vann maskot-tävlingen till skid-VM i Falun -93 med det vinnande bidraget; Bubo. (Bäst att berätta för den lilla skara som ev. har missat det).
Fick även se ett par vita tigrar.
På vägen hem stannade vi på en Coffee-bar för att se om kaffet smakade bättre där. Och det gjorde det, åh vad jag njöt av min KaffeLatte.
Avslutade kvällen med mat, ett glas vin och det senaste avsnittet av På Spåret. Som vanligt är man snäppet bättre än deltagarna :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du bloggar ju jättebra! Vad roligt det är att få läsa om och se blider på ert äventyr! Det känns betydligt mer exotiskt än mammalivet här i Landvetter :-)
Sköt om er!
Kram

Girl next door sa...

Hej grannarna!!!!
Nu har jag äntligen hittat till er blogg och jag kan då lungt säga att ert liv med 25 plusgrader och tid till att läsa böcker å baka låter bra mycker mer glamouröst än mitt med 30 cm snöskottning, 2 snoriga barn (sedan julafton!) och någon slags bröllopspanik (att komma i form, att hitta matställe, att hitta klänning, brudbukett, karl att gifta sig med-ja allt!) och så var det ju dagishämtningen och en nu 9 månaders gammal William som kryper, slår sig,drar i sladdar, grinar och tror att hela välden snurrar runt han- precis som de övriga killarna i mitt hushåll då, he he .... ;-)

Men det verkar ju gå bra för er därborta, förutom inköpet av mjöl då! Den sista chokladkakan med recept såg hur smaskig ut som helst!

Här händer annars inte så mycket, Ica Maxi står kvar, Kupan med, och det är extremt bra skid- och bobbväder för första gången på många år. Vi kan snart bygga sådana där höga snövallar med snökoja i som man hade när man var barn.

Ha det bra, vi saknar er!!!
Kram Carin med familj