torsdag 29 januari 2009

Här får ni se en ful en!



Gjorde ett nytt försök med torrjästen idag. Och eftersom vi håller igen på fikat här så fick det bli matbröd. Vi har fortfarande mycket plats i skafferiet, jag menar, vi har inte hunnit fylla upp det på det sätt man gör hemma. Har allt och lite till liksom (konserver, kryddor, olika sorters mjöl, sirap osv), men det har vi inte hunnit här än. Blir mest färskvaror i kylen. Dit jag ville komma med detta var att det fick bli rätt enkla mackor med vetemjöl och havregryn. Inga kryddor. Men den här gången lyckades vi få brödet att jäsa, blev jättebra och vi är nöjda med resultatet. Tänk vad hemtrevligt det luktade med hembakat bröd. Väcktes ur det härliga när brandlarmet plötsligt börjar tjuta. Shit, bara inte sprinklersystemet börjar spruta!!! På med fläkten, öppnar dörren, på med full airkondition och puh, det slutar tjuta.
Efter lunch byter vi om och sticker ut på powewalk ner i Summerwood området. Skulle försöka knäppa nån bild på de, i mina ögon, väldigt fula gäss som går omkring nere vid Lake Meredith. Vet inte vad det är för nån typ av gås, det kanske rent utav är en kalkon. Måste googla lite om det. Här kommer en dålig bild, men jag vågade inte gå så nära. Och när jag stannade för att fota så börjar den gå mot mig så jag tyckte det var bäst att fly....ni förstår; jag gillar inte fåglar.



Om ni klickar på bilden så kanske den kommer upp i större format och det blir ev. lättare att se vad det är för fågel. Den är ju stor som en kanada-gås i allafall. Skitläskig.
På vägen hem knäppte jag några fler bilder utanför vårt lägenhetsområde. De håller på att bygga en skola på andra sidan av gatan, så varje gång vi går förbi där faller Viktor in nån sorts trans. Han älskar lastbilar och traktorer. Varenda gång han ser en lastbil så säger han det säkert 100 ggr innan han ger sig.















2 kommentarer:

MammaMia sa...

Hejja Emma!! Ser ju kanon gott ut!!
Håller med dig skitful fågel =)
Håller på med denna Hockeycup nu nästan hela dagarna...men de är faktiskt kul åxå att ha nått att göra! Ha de bäst kramisar Mia

Faster Lisa sa...

Hej på er "over there". Jättekul att följa era äventyr och strapatser i din blogg, Emma. Du gör verkligen ett kanonjobb.
Kram Faster Lisa