fredag 16 januari 2009

Härligt med lite vårsol!


Så har ytterliggare en dag gått. En helt ok och trevlig dag med massvis av kontakt från olika delar av världen. Är verkligen super med internet, känner mig så glad över att ha lite mer kontakt med omvärlden. Säkert mest för att man saknar mycket av vuxenkontakt under dagarna. Hur som helst, lite webkamerasnack med mormor och morfar och Mias familj.


Känns konstigt att ni fortfarande har vinter där hemma. Spolar is och åker skidor. Visst har det varit jätteskönt med solen här, som bara blir varmare för varje dag, men man saknar faktiskt snön när man inte har den. Idag satt jag och myste i solen utanför lägenheten när barnen sov lite middag. Hanna behöver inte sova middag längre egentligen, men det är såå skönt med lite egen tid ett par timmar. Och nu när vi inte har nåt dagis att skynda till varje morgon, så gör det väl inget att det blir lite senare på kvällarna.




Jag och barnen var till lekparken idag också, och hade lite frukt- och lekstund. Inte en själ syntes till. Öde liksom. Men skönt med en promenad. På kvällen har vi frossat i lite svenska tv-program via datorn inkopplad i nya 47' tv:n. Vi började med lite bolibompa och rundade av med Svensson, Svensson och ett par avsnitt av På Spåret. Nice! Herregud vad mysigt vi hade i "soffan", en dubbelvikt bäddmadrass. Måste ta tag i det där nu. Och jag hoppas att övriga möbler kommer snart också, så man slipper stå och äta. Mia skrattade åt mig när hon såg oss äta lunch idag. Försökte övertala henne om att det är så här man gör i USA; står och äter. Allt är ju så annorlunda här :-) Men tror inte hon gick på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Emma

Det är jag Sara som följer erat liv, vad härligt att ni har kommit på plats. Vad lyxigt det är med datorer och vilken kontakt man kan ha. Tänker på när jag bodde i USA 94-95 i ett och halvt år, så fanns varken internet, ialla fall inte i stor utsträckning. Tänk om det hade funnits det vad enkelt det skulle vara när hemlängtan slog till. Ha de så bra, nu ska jag till bergebo och skida lite. Kram/Sara

MammaMia sa...

Halloj!
Bra att du uppdaterar....Hoppas att vi "ses" i dag med =)Har varit med Linn till tandis nu på morgonen, allt såg så bra ut så HALLELUJA!!!Nu ska jag åka till systemet.....sen till syrran. kramisar Mia

Anonym sa...

Ha,ha man får starka ben när man står och äter..Vilken fin bild från lägenheten , såg varmt å skönt ut , här är de mera snö å kallt igen,brrr.Måste röja lite här hemma snart kommer syrran hit , elda , elda bara 18grader inne. Njut av solen!! kram kram vicki