tisdag 20 januari 2009

Konditori Östberg´s



I dag gav vi oss in på bagar-branschen. Mia var snabb med att assistera oss med recept via MSN. Tidigare har vi provat det enkla med sockerkaka, men blev så sugen på kanelbullar så vi var tvugna att testa. Första gången jag bakade med torrjäst, och nja, jag var inte så himla bra på det. Degen jäste inte och bullarna jäste inte efter utbakningen heller och de blev inte en gnutta större av värmen i ugnen. Och ugnen funkar inte riktigt som hemma heller...för ja det blev inte något briljant resultat. Men vad gör väl det. Som jag sa till mamma; Vi har ju kaffe som smakar illa så vi kan lika gärna ha tilltugg som smakar illa också.
Och ingen kavel hade jag heller, så Mia kom med ytterliggare ett bra tips; en gammal vinflaska. Funkade kanon! Men jag lovar, du vill inte att jag skickar någon av de här bullarna till dig som du önskade.
När barnen sov tog jag mig en långpromenad. Stötte ihop med ett par joggare och de hejar glatt när man möter dom, hur trötta dom än är. Sen har jag sett en mamma som är en riktig hårding. Henne skulle du se C. Hon är ute och springer med en vagn där 3 barn sitter i bredd. Dessutom är hon gravid :-) Så kommer jag nog aldrig att bli, men jag har en kandidat som skulle kunna bli så, och jag tror hon vet själv att det är henne jag menar, eller hur ?! :-)
Idag har vi fått höra om ett svenskt par som ska flytta hit till Houston. Och de har en dotter som är 3 år. Kommer någongång under våren. Hoppas vi kan hålla lite kontakt. Vore så kul att ha någon att umgås med och "hang around with". Och vet ni; lite lustigt är det för de heter också Emma och Fredrik. Helt sjukt egentligen, va?!
I morgon ska vi åka med en kvinna och titta på några hus invändigt. Spännande!
Ha det så bra alla, och om någon är van att baka med amerikanska ingredienser och framförallt torrjäst; HÖR GÄRNA AV DIG MED TIPS!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är inte utan att man känner sig lite träffad, ha ha. Man är väl lite knäpp när det gäller träning. Men vad jag vet är du nog också en ganska het kandidat, eller. Hoppas ni har det bra i värmen, här vräker snön ner och jag ska till tandläkaren i dag - dagen kunde vara roligare.

Ha det bra, hälsa familjen, saknar er.

Kramar i massor från Carina och Emma.