lördag 17 januari 2009

Norskt sällskap

Norska kan vara svårt nog att förstå, men kändes ändå skönt att träffa likasinnade och folk "hemifrån". Norska sjömannskyrkan var en hit. Tur att jag valde att åka dit. Visserligen tog bilresan ca 45 minuter, men det var det värt. Och man får vänja sig vid att direkt man sätter sig i bilen för att åka nån annanstans än till Wal-Mart så tar resan minst en halvtimma.

Barnen hade jättekul! Lekte och lekte non-stop i 4 timmar. Som en öppen förskola. Idag var det inte många fler än de som var ansvariga för kyrkan där, men det räckte ändå. Vi blev varmt välkomnade och bjudna på både lek och varm choklad och nybakade bullar. Det kändes hemtrevligt och kul att ha lite vuxensällskap. Fick lite tips och ideér om det mesta. De kvinnor jag träffade idag hade varit där 1,5 år, 4,5 år och 10 år. De tyckte det var roligt att vi var nya och endast varit här i 2 veckor.

Idag har jag även varit SJÄLV på Wal-Mart och handlat. De har ett sånt konstigt system här må jag säga. När man handlat plockar kassörskan själv i kassarna åt en, och påsarna är så små så det stoppas typ 3 varor i varje påse. Gissa själva hur många påsar jag kom hem med när jag handlade för ca 500 svenska kronor....

Nu sover barnen och det blir lite ost och vin framför TV,n. I morgon väntar nya äventyr.

Inga kommentarer: