onsdag 28 januari 2009

Nu är det lite dammigt ute...


Så har ännu en dag gått. Och det känns allt bättre och bättre att vara här. Självklart så saknar jag allt jag har därhemma och livet i Kälarvet om jag tänker på det, men just nu är det så mycket nytt att upptäcka här, så jag hinner liksom inte tänka på det så mycket. Bra är väl det, för usch vad jobbigt det skulle bli annars. Vet inte om jag skrivit det tidigare, men jag vet att jag kommer förändras som människa efter det här äventyret. På vilket sätt är lite svårt att förklara i dagsläget, men Fredrik sa en gång när han kom hem i höstas att det kändes skönt att vara hemma och att han verkligen uppskattade det vi har. Och sist men inte minst, vilken fin och härlig natur vi har hemma. Och allt han sa då, kan jag idag förstå bättre vad han menade. Kan inte förstå att en sån hemmakär person som jag skulle komma att gilla det här. Säkert så kommer motgångar framöver också och därmed en grym hemlängtan. Men just nu är det rätt så bra.



Än har vi inte några att umgås med vid sidan av familjen. Jag och barnen har våra träffar med norska vänner på fredagarna och Fredrik har sina vänner på jobbet. Jag ser fram emot att komma till huset och kanske få vänner i och med att man får andra grannar som man träffar på ett annat sätt än här i lägenheten. Att vi ännu inte kommit iväg till huset kan ju kännas lite tråkigt i och för sig, men för att vända det till något positivt försöker jag se det som att man har lite smågrejor att se fram emot hela tiden, nåt som ska hända liksom. Nu flyttar vi inom 3-4 veckor och sen väntar vi eventuellt besök framåt påsken av lillebror med flickvän. Kan ju inte låta bli att hoppas på att fler dyker upp under våren.


Idag var vi ut på en powewalk igen jag och barnen. Träffade samma farmor och hennes barnbarn i lekparken idag också, men vi pratade inte så mycket idag. När vi kom hem så hade barnen somnat så jag passade på att se nåt svenskt TV program via datorn. Fixade lite kaffe på vårat speciella vis (eftersom kaffebryggaren inte kommit än) så jag fick en liten stund för mig själv.


Just nu är jag grymt sugen på att dra iväg nån dag till klädkejdan som jag har presentkort på. Fick av älsklingen när jag fyllde 30. Men vi får väl se när jag får permission från man och barn. Är ju lite trist att shoppa själv, men hellre det än två barn i en affär, där en ska leka "tjuv och polis" eller kuragömma och den andra vill köpa varenda klänning hon ser. Lägg dessutom till en suckande man som bara vill åka hem. Får nog ta en kväll här framöver och åka dit själv ändå. Kan nog inte hålla mig ända till påsken, för då får jag garanterat shoppingsällskap om vi får besök.


Idag på kvällen åkte vi till ett varuhus som heter LOWE´S och är i stort sett identiskt med t ex BauHaus. Skulle kolla om det fanns nån typ av gungställning som vi kan köpa när vi flyttar till huset, men vi får nog kolla runt lite eftersom det var ganska kostsamt.


När vi gick ut idag var det ganska tunga moln i luften, men väldigt varmt. Blev väl lite disigt på nåt sätt så Hanna sa att det var "dammigt" ute idag. Och man får ju säga som man vill....







´Det är så roligt att byta kläder så tillslut kan vi gå över och prova både mammas och pappas. ´

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Verkar som ni har det rätt bra därborta. Riktigt skoj med din blogg Emma.

Tjejerna på jobbet har sett ett antal läckra brandmän från Houston i en kalender som gått runt här. Om du kan ordna lite autografer så skulle dom bli överlyckliga.

Anonym sa...

Hej svejs!!

Kul att höra att du trivs och verkar känna dig mer "hemma" för var dag som går. Det är så himla skoj att följa er via din blogg och jag måste säga att du är riktigt duktig på att skriva!

Snart kommer det ett litet grönt paket.......

Sköt om er!

Kram från Carina.