lördag 24 januari 2009

Öppna förskolan

Så var det dags för en sväng till Pasadena igen. Jag och barnen åkte de 45-minuterna i bilen för att komma till Norska sjömanskyrkan på öppna förskolan. Vi började med en sångstund och sen var det lek med Play-Doh lera. Lunch och en stunds utelek. Lite svårt att hänga med i de norska sångtexterna, men det gick bra att sjunga på svenska också. Många melodier är ju lika.
Om två veckor ska vi baka bullar på öppna förskolan, det tänker jag inte missa. Måste lära mig hur man gör här ju. Berättade idag om mitt lite misslyckade bullbak, och de förstod mig helt och hållet. De sa att man var tvungen att acceptera att i början får man lov att slänga var och vartannat bakverk:-) Tydligen fler än jag som misslyckas här. Mycket som är lite annorlunda än hemma. Vanligt mjöl som vi har hemma är ibland inte alls lika...gäller att hitta rätt. Bara att fortsätta utforska. Kul att man har lite tid över för sånt här nu, som man inte hinner hemma annars. Snart, när jag lärt mig hur ugnen fungerar ska jag ta mig an och prova baka matbröd också. Finns tydligen havregryn här också, så jag ska nog kunna få ihop någe gott å nyttigt.
I morgon ska jag försöka få med mig resten på en liten shoppingtur till ett varuhus som heter Target. Ska finnas allt mellan himmel och jord där. Måste leta efter nåt som passar till en tjej som snart fyller 30....

Inga kommentarer: