söndag 18 januari 2009

Familjekväll!

Eftermiddagen blev varm, även om det var lite småmulet ute. Strax över 20 grader.

Så har vi kommit hem sent efter en kväll på Dean and Busters med Fredriks arbetskamrater. Trevligt att träffa alla och de verkade väldigt entusiastiska över att få träffa oss också. Det första jag fick var en stor burk med homemade cookies. Kan vi mumsa på en hel vecka nu! En fru till Fredriks arbetskamrat hade med och ville ge mig en välkomstpresent. Otroligt snällt. Sen ville alla komma och hälsa och prata och ja ni vet; Nice to meet you osv. Och barnen hittade ett par lekvilliga vuxna som busade en stund.

Det var en stor spellokal med allt från bowling och biljard till typ enarmade banditer (jag kan inte nåt om sånt där med spel...). Det var många familjer där men även kompisgäng mm. Vi åt en amerikansk bbq och jordgubbar och STORA kakor till efterrätt. Hanna och Viktor mumsade i sig en hel drös med jordgubbar innan vi trötta for hemåt. Ytterliggare en resa på ca 35 minuter eftersom det här låg Downtown. Ganska nära IKEA faktiskt...men vi hann inte in.

Hoppas på sovmorgon i morgon. Barnen somnade inte förrän runt 22-tiden.

PS blev rätt stolt när en kvinna jag pratade med sa att jag pratade bra engelska; faktiskt bättre än Fredrik (men det fick jag inte säga till honom). Tror nog att hon har rätt i det hon säger, haha.

En trevlig kväll och alla är verkligen väldigt omtänksamma och nyfikna. Öppna och pratar gärna. Inte blyga och insnöade som vi är hemma i Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er....
Det se ut som om ni börja hitta er vardag over där. Otroligt kul att läsa vad ni har förer. Här i Kälarvet är det inte hälften så spännande som hos er. Nu skall jag och Emma ut och åka bob (var tvungen att köpa en jag fick inte plats i Emmas pulka ha ha ha). Många kramara från Marcus och lilla Emma (skall uttalas på Dalmål)