torsdag 22 januari 2009

Så har vi friserat oss...

Vi börjar med det som hände nu på kvällen. Det var väl bara en tidsfråga innan det skulle hända, det som händer de flesta. Hanna klippte håret på sig själv! Weehaa!

Vi var och handlade och jag införskaffade en ny frisörsax. Superbra verkligen, och hon stod självklart och beundrade mig när jag klippte håret på mig själv. Vad duktig du är mamma, åh vad fin du blir osv. Nu brukar jag inte klippa mig själv särskilt ofta, men nu var det kris. Håret var riktigt ruggigt och något måste göras. Har inte hittat någon frisör ännu, så det var bara att ta saken (saxen) i egna händer. Det blev ok, och guuud va skönt att bli av med riset.

I ett kort ögonblick lade jag ifrån mig saxen, hjälper Viktor på pottan och hör lite svagt bredvid mig att; jag måste klippa håret jag... HJÄÄÄLP, STOOOPP!! Lite för sent fick jag se vad hon höll på med. 10 cm kortare på ena sidan, jaaa undrar just hur lång tid det tar innan det där växer ut. Men hon har lovat att inte göra om det, för hon gillade inte sin nya frisyr (och inte jag heller faktiskt). Fredrik tyckte det var lite småroligt och drog nån gammal episod om hur han klippte av sig luggen när han var liten... Det verkar ha varit lite värre än när jag klippte av mig ögonbrynet, det var inte särskilt snyggt kan jag säga.


Hon får ha tofsar i ett halvår, tills det växt ut igen.

Innan allt det här så var jag och barnen iväg och kollade på 5-6 hus. Flera var helt ok. Svårare att välja nu. Vi har ändå två favoriter, ett varsitt egentligen. Fredrik har redan flyttat in i det ena, och jag i det andra. Hm..hur gör vi nu då?? Ingen idé att vara oense om det här, bara att komma fram till någon typ av kompromiss. Det ena huset är, som Fredrik vill att vi ska välja, ligger med baksidan mot en golfbana och har en trevlig uteplats med "summerkitchen" som de säger här. En del möbler stannar kvar i hushållet och det är lite större och har övervåning. Där faller det för mig. Jag gillar det andra huset mer som är lite mindre, inga möbler (endast våra egna). Den här baksidan har ingen särskild utsikt, men är pittoresk och duger bra för mig. Välvårdat. Visst tycker man väl att jag borde få bestämma eftersom det är jag och barnen som ska vara där mest.

Blir väl ännu en sömnlös natt. Drömmer om nytt boende och kackerlackor igen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅ , Tänk vad de små liven kan hitta på..Har klarat mej än så länge,,men de ska säkert bli lite klippning här oxå. Busfrön. De är bara jag som blivit klippt ,haha du får höra sen.Ha de så bra kram Vicki

MammaMia sa...

Härligt att höra hihihi Du kommer väl ihåg när jag ringde dig å halv grina när Linn åxå KLIPPTE sig, men de växer ganska snabbt!!! KLART ATT DU SKA VÄLJA HUS!!!! Jag håller på dig<3<3<3 Ha rä bra, som vi säger i TOLSBO. Kramisar

Anonym sa...

Men jag tycker att frisyren ser lite modern ut, vem vet kanske blir inne snart, och om nån där borta undrar vad hon gjort kan du ju alltid säga att det är jätte poppis med sånnadär frisyer i Svergie!

puss och kram!