torsdag 13 augusti 2009

Väntar..

..och väntar. Vi väntar på Sara. Hon ska komma till oss ikväll. Nu har vi fixat och donat lite i det som ska bli det nya gästrummet. Hade tyg som jag sytt ett par kuddar av, fixat med ny matta, ny lampa, gardiner och lite tavlor. Barnen har varit med och hjälpt mig, provhoppat sängen bland annat. Nu är det bara dammsugning och bäddning kvar, sen ska nog Sara kunna få det rätt mysigt där när hon kommer.



Vi har precis varit ute och pinat oss i värmen en stund. Jag joggade med vagnen så att barnen skulle få sig en stunds vila. Tänkte det kunde vara roligt om de höll sig vakna ikväll tills Sara kommer. Hanna vill följa med mig till flygplatsen, och då är det bara att sova en stund, annars somnar hon tidigt ikväll och kan inte följa med.

Hanna har ritat flera teckningar och gjort figurer med piprensare som Sara ska få när hon kommer. Sen ska hon lära Sara engelska också säger hon. Vi får väl se hur det går :-) Hon har redan planerat hur Sara ska väcka Hanna på morgonen och sen ska de gå ut och titta på Dora på TV. Vi får väl se vem det är som väcker vem...



Nej, jag ska passa på att mysa en stund jag också när barnen sover. Ta en kopp kaffe och sätta mig och läsa min skitbraiga bok som jag läser nu; Åse. Har fått på posten från en go vän där hemma :-)

Såg precis att det är den 13:e idag och kom då på att brorsan snart fyller år. Vi köper inga presenter åt varandra längre, men ändå. Nåt vill man ju hitta på. Uppvaktade faktiskt inte lillbrorsan när han fyllde heller, men han får en tårta eller nåt när de kommer hit om några veckor.



Tack och hej leverpastej.

Inga kommentarer: