fredag 21 augusti 2009

Alltid är det nåt på gång här.

Den här gången har min käre man varit i farten. Han skyller givetvis på mig...
Han hade i två dagar tyckt att det luktade lite illa på kontoret och idag tyckte han även att det luktade i bilen. Skumt. Men när han kom hem idag upptäckte han att han glömt en banan i väskan och det var orsaken till stanken. När jag kom innanför dörren stod han och tvättade väskan med diskmedel, diskborste och vatten i diskhon i köket. Det han dock hade glömt var att tömma alla fickorna på diverse innehåll. Bland annat hade han glömt att plocka ur mitt pass, Hannas pass, Viktors pass och hans eget pass. I passen finns också våra visum fasthäftade och de är inte inplastade eller något, utan endast hårdare pappersark. Behöver jag fortsätta? Räcker det inte att säga att jag blev ARG! Och det är i det här läget som han skyller på mig. Jag lade nämligen passen där under semestern.
Nu får vi ta tillbaka att vi gapskrattade åt kompis-Fredric som slängt sitt pass+visum tillsammans med jeansen i tvättmaskinen för ett par månader sedan. För hans del resulterade det i en resa till Washington för att fixa ett nytt. Så vi får väl se var detta slutar. Inte för att jag har något emot en semester i Washington...men det här behövde vi inte just nu. Suck!

3 kommentarer:

MammaMia sa...

Varför kan man aldrig få ha det lungt och skönt?!? Eller...De löser sig ska du se, men jag förstår helt och hållet om du tänkte typ så här...
BUNT IHOP Å SLÅ IHJÄL!!!
Kram på dig vännen

Jons Anna-Lena sa...

MammaMiasMamma= Anna-Lena Olsson, Tolsbo
Herregud, har ju varit ute med din mammis o moster G på Ladys day, fick då höra att ni inte hade förstått att det va jag som skrev om Päss Brita.Fråga Pappis han kallade henne för något annat, han har ju så kul åt alla gårdsnamnen som vi "gamlingar" fr. Hesse använder.
Bra Sara att du sover på morron, du har nog blivit smittad av någon som bodde i granngår´n förr. Hä ä ju görskönt.
Klart att det va ditt fel ang. pass o visum, för karlar har ju full koll vad de har lagt alla sina saker, eller ???? o han visste ju att det va helt OK att tvätta väskan utan att kolla alla fack.
Nu är klockan snart midnatt, så jag tar en liten löprunda i regnet med skottkärran innan natti natti, tro´t om du vill. Du är ju så hurtig, så man kan ju låtsas hänga på.Kram till er alla.

Anonym sa...

Suck... jag hoppas det blir mera semester för din skull :-) snart får ni skratta åt eländet! hihi

Kram från söpnarby