torsdag 27 augusti 2009

Galveston


Började dagen med att försöka göra en god insats för en god vän där hemma. En vän ska man ju ställa upp för, i vått och torrt, även om man är på två olika kontinenter. Vet inte om det hjälpte med ett enkelt telefonsamtal, men det kändes i alla fall som jag gjorde vad jag kunde, härifrån. Då känns det i alla fall bra för mig, att veta att man gjort det man kan.


Packade picknick-korg, barn och Sara i bilen och åkte mot Galveston och Stewart Beach. Det var till en början ett tunt dis framför den starka solen, men det var varmt och gôtt ändå. Havet är lika varmt som våran kvarterspool, strax över 30 grader. Inte direkt svalkande.

Med sand i princip överallt åkte vi hemåt igen framåt eftermiddagen. Då är man rätt trött på all sand, salt, sol och bad.


Fick en inbjudan till kladdkakekalas i Leksand på fredag, men vi har nog inte tid att komma. Lite att fixa inför eget kalas på lördag. Tack ändå! Bad om att få ha det innestående, men det gick som vanligt inte. Missar man en chans blir det ändå våran tur att bjuda nästa gång. Har inte förstått logiken i det där.


I morgon ska jag klippa mig, ska bli skönt att få en liten trimning av split ends.


Puss och hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan meddela att du hjälpte din goda vän mer än du kan ana! Hon är otroligt tacksam för ditt samtal och att ha dig som sin vän.

Skönt om dig!

Kramar i massor!