måndag 31 augusti 2009

Down under

Tur jag har som har Sara här. Fattar inte vad som händer med denna stackars person, JAG, ibland. Som vanligt vet jag att jag alltid oroar mig och överdriver allt hela tiden, till det värsta. Tror att det är världens undergång på väg och att en katastrof är på intågande. Helt sjukt jag vet. Men drygt. Vem förstår?? Inte en karl i alla fall. Som sagt, tur att jag har Sara här.

Är det inte hemmorojder så är det halsbränna och jag tror att jag ska dö på fläcken. Ja ja, skratta ni. Men så himla kul är det inte.


Idag drog jag över golvet med dammsugaren så nu bor vi i ett hyfsat rent hus igen. Men hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Sen piffade vi till oss lite och åkte till Appelbee´s och käkade lite lunch. Sara skulle bjuda så det är man ju inte sen att tacka nej till. Gratis är gott som det brukar heta :-) Orkade inte äta upp allt, så jag fick en "to-go-box". Men vad var det bra för egentligen, när vi direkt åkte till Kohl´s så att Sara skulle få shoppa lite presenter att ta med sig hem. Där stod ju maten i bilen och som ni kanske förstår så är det inte bara lite varmt i bilen, utan smällhett. Vet inte om vi törs äta nåt av den maten sen...

Jag hittade ett snyggt armband till mig själv. Om jag inte skrivit det tidigare så älskar vi lila både jag och Sara. Nu fanns det bara ett armband kvar, och jag lyckades tjinga och det blev mitt. Sara fick minsann leta efter ett annat. Det blev lila det också.


Nu har vi vilat lite, Viktor sover fortfarande, jag har läst bok och Hanna och Sara har kollat på JordgubbsLisa. Vet inte hur många gånger Hanna har sett varje avsnitt, men snart börjar jag kunna alla repliker utantill, och det finns nog 26 halvtimmesavsnitt tror jag. Gissa vem som snart har fyrkantiga ögon. Dags att dra ner på tv-tittandet kanske.


I lördags skulle vi haft prinsesskalas för Hanna, men tyvär så blev våra gäster sjuka. Inställt. Hanna blev lite besviken. Men det ordnar sig. Antingen gör vi ett nytt försök på onsdag när hon fyller, eller så kommer de till helgen, på lördag.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket armband! Du hade tur som tjingade det först för det var supersnyggt!

Har drömt i natt att jag lärde dig att sticka, det kanske kan bli en sanndröm i vinter?? Ha det så bra och sköt om dig. Hälsa alla!

Kramar från en förkyld Carina.

MammaMia sa...

Ett tips, Halsbränna kan du få om du drukit cider eller annan drink...fråga syrran, hehe Hon hade halsbränna typ hela semestern började bli smått tokig. Tills en annan kompis sa till henne att hon alltid får halsbränna av cider....
Hoppas att det snart går över och att oroa sig är HELT NORMALT om du frågar mig hiihii Kram på dig Emma pemma!!

Anonym sa...

Appelbees - det gillade jag också! Kommer ihåg att de va mkt mat!!! Längtar och saknar er... roligt att ni har fullt upp! Här hemma är det hösten - fast varmt som på sommaren! Blåsigt men inte så mkt regn denna vecka...
KRAM Söpnarby