torsdag 20 augusti 2009

Längtan och saknad....

Längtar hem, saknar familjen, mina vänner, saknar jobbet och vännerna där, saknar min trädgård, mitt hus, svensk gräsmatta, svensk natur, svensk luft, skogaholmslimpa med prickikorv, karamellkungen och en hel del annat; IBLAND! Har inte känslan att; NU MÅSTE JAG HEM, utan det är mer när tankarna faller på och jag tittar på gamla bilder hemifrån osv. Ach, svårt att försöka förklara känslan. Men det kommer bli en omställning att komma hem när det här äventyret är över, det är en sak som är säker. Har jag förändrats, har andra förändrats, har relationer förändrats? Hur kommer det att kännas att komma hem, att veta att jag ska vara på min sida av Atlanten och Fredrik på den andra sidan, i 8!!! månader? Inte bra.

Men nog om det...

Jag har fått lära mig att inget blir bättre för att man går och grubblar och oroar sig. Så det tänker jag inte göra.


Till vardags gör vi inget mer märkvärdigt än solar lite, leker lite, käkar mat, shoppar, badar och har det rätt soft. Inga större utsvävningar, vi rår om varandra helt enkelt. Skönt med sällskap i vardagen.

Inga kommentarer: