onsdag 26 augusti 2009

Chokladprovning

Tog en tidig class på YMCA i morse. Halv nio var vi på plats för lite bodypump. Barnen lämnades på "dagis" och jag trängde in mig i träningshallen som var fullkomligt proppad. Brukar gå på kvart-i-tio passet vanligtvis, men tänkte att jag skulle vara lite effektiv och vara färdigtränad tills Sara skulle vakna framåt tio-snåret. Brukar inte vara lika fullt med folk på mitt vanliga pass som det var på det tidiga passet. Men det gick, fick bra träning i alla fall. Det är ju huvudsaken.

Sen for vi och fixade lite grejor till prinsesskalaset vi ska ha på lördag. Mycket att ordna med för att det ska bli perfekt. Allt i prinsesstema. Idag inhandlades ett par småsaker att lägga i fiskdamms-presenterna. Tjejerna får små halsband och ett par ringar, och Viktor får en häftig liten bil i sin. Här ger man nämligen bort små presenter till de inbjudna gästerna också...
Duger inte med apelsin, röd och grön klubba här inte.
Efter barnkalaset blir det ju vuxenkalas också, så det var som sagt en del som skulle fixas. Nu ska vi googla lite för att hitta bra drinkrecept också, var ju inte igår som man var någon blender direkt. Har nog aldrig varit om jag ska vara ärlig. Det där med att blanda drinkar har kanske gått i arv....jag gör nämligen också "busdrinkar". Första Margerithan som jag och Sara skulle fixa blev lite väääl stark. På lördag ska vi bjuda Emma på tjejdrinkar, så vi måste lära oss tills dess.

Nu har vi precis kommit hem från SWEA:s kickoff och chokladprovning. Sara skrattar åt mitt "vuxna" liv. Men skrattar bäst som skrattar sist när en av SWEA:s medlemmar (som jag inte träffat tidigare) frågade hur gamla vi var, och när jag säger 31 så sa hon;
-Jaha, OJ! Jag som trodde det kommit hit två 18-åringar eller nåt.
Man tackar!

Resultatet av denna kväll är väl att hur gärna jag än vill så gillar jag inte mörk choklad särskilt mycket. Det smakar bittert, starkt och växer i munnen. Jag frossar hellre i kakaobönans fett; nämligen ljus choklad! Ge mig en Marabou Schweizernöt!!

Kram och godnatt!

1 kommentar:

MammaMia sa...

Om det gick skulle jag ha skickat en på diirekten, men är rädd att det blir som soppa innan den kommer farm =). Kram kram