fredag 28 augusti 2009

IHOP

Började dagen med att få halvsova fram till åtta. Skönt! Hanna kom in till oss vid sjusnåret, men jag satte på en dvd film i hennes rum, så hon satt där och myste fram till 8 ungefär. Viktor sov som en stock. Hade tänkt träna på halv nio-passet, men det hann vi ju såklart inte. Sovmorgon prioriteras :-)
Hann dock iväg till kvart i tio-passet och sen var det snabbt hem och duscha innan jag hastade iväg till frissan. En välbehövlig stund hos en trevlig frisör vid namn Elizabeth. Frissorna här är lite mer pratglada än hemma i Sverige. Från frissan åkte jag och uträttade ärenden på posten och sen hämtade jag upp resten av familjen, Sara och barnen för lunch på IHOP. Restaurangen var skönt nog väldigt tom på folk, men i hörnet sitter en ensam dam som Hanna tittar på och tillslut säger Hanna till oss:
-Hon där ser ut som Toker!
Förhoppningsvis förstod hon inte svenska...

Nu har vi avnjutigt en god eftermiddagfika med kaffe, saft och glazed donuts från Shipleys. Livet är bra härligt ibland. Som en ännu bättre avslutning på dagen, håll i hatten svärfar, ska jag och Sara åka och kvällsshoppa. Som sagt, livet är härligt!

Tack å hej leverpastej!

1 kommentar:

monica sa...

det är helt rätt! njut av tillvaron, roa er å shoppa loss!! kram från hesse!