onsdag 19 augusti 2009

Orkanen Bill på väg!

Men lugn, bara lugn! Vi håller oss informerade med TV och orkanen sägs hålla sig utanför USA:s östkust och svänger uppåt New York. Vi klarar oss den här gången. Ingen idé för er därhemma att oroa er :-)

Idag stack jag till YMCA i morse med barnen i släptåg. De längtade efter "dagis" så vi lät Sara få lite sovmorgon i lugn och ro. När vi kom tillbaka tog vi lite förmiddagsfika med en nyvaken Sara och bestämde att vi skulle åka till The Woodlands och gå på Childrens museéum. Sagt och gjort, vi satte oss i bilen och kom halvvägs ut ur garaget när Fredrik ringde och sa att han skulle sluta tidigare. Han var redan på väg hem.


Vi baxade in oss igen och tog ett nytt beslut; The Woodlands får vänta på finbesök. Fredrik kom hem och lekte med barnen hela eftermiddagen så jag och Sara fick lite tid att göra vad vi ville. Vi tog oss upp till Atascosita centrum och kikade i nya affärer för både mig och Sara. Shoppade lite på typ Dollar Store till Hannas kalas. Muggar, assietter, flaggor, servetter mm. Allt i prinsesstema som hon så innerligt önskar.





Annars blev det inte så mycket shoppat. Sara försökte lura på mig ett par vita Converse All Star, men jag avvaktar. Sara var sugen på ett par röda, men ska leta vidare för bästa pris. Inte köpa första bästa liksom...


Dagens bästa kommentar från Sara;

-Jag tänkte på en sak....du har inte så långt kvar till 40. Är det inte helt sjukt!?


Man tackar!

2 kommentarer:

MammaMia sa...

Hahaahaa jag guppar av skratt i soffan....tills jag inser att jag är ju för fan ett år ÄLDRE än dig!! Slå på na en feting från mig, hehe. Ha en bra dag, snart ska jag själv till FK och snacka lite med min hundrade handläggare sen jag blev sjuk ska bli sååååå kul!!Massor av kramar Mia

monica sa...

oj! ja det är då tur att man fortfarande är "typ" 25 å inte en da äldre. KRAM!!