lördag 15 augusti 2009

Sara har äntligen kommit hit!

Tänk att få ha "lillasyster" i säkert förvar, men det var inte helt utan problem. Hon är nästan som en halv lillasyster för mig, har liksom känt henne hela mitt liv och hon har väl varit mitt plåster sedan hon föddes. Närå, skämt och sido, men nog har man lite ansvarskänslor och vill ju liksom ta hand om henne lite. Hennes enda 3 semesterveckor hon har under året väljer hon att spendera här, med oss; familjen galenpanna. Måste man ju bara ordna till det så att hon får det bäst.

Igår skulle vi alltså hämta henne på flygplatsen och jag körde av "gammal" vana till international arraivals. Helt korkat visade det sig, att jag inte tänkte över huvudtaget är ju pinsamt nog. Hon kom ju från Philadelphia och INTE från Europa som våra tidigare gäster. Nästan en hel timma sprang jag upp och ner i terminal E för att hela tiden TRO att vi var på samma ställe. "Men ser du mig inte?? Jag har en rosa tröja på mig!!" Vi måste vara på olika våningar, gå tillbaka därifrån du kom osv osv. Tillslut fick jag tipset att sätta mig i bilen och åka till terminal A istället, där inrikesflygen landar. Och då!! Där stod hon ju, lovely cousine!

Stackars Sara fick inte någon sovmorgon. Viktor och Hanna tyckte nog inte hon behövde det efter att ha varit vaken ett dygn. Smygande väckte de henne omkring 7-snåret i morse. Vi käkade frukost, gick en promenad för att se krokodiler och sen spenderade vi resten av förmiddagen i trädgården vid poolen och i solsängarna. Sara blev såklart solbränd och fin efter 10 minuter medan jag på nåt sätt måste blivit härdad eller mättad för jag blir då inte det minsta brun längre. Ser bara blekare och blekare ut.
Efter lunch satte vi oss i bilen för att åka ut på en sightseeing-tur. Barnen somnade på studs, vilket också var planen och tanken. Hanna hade ju varit vaken till långt efter kl 11 igår, bara för att hinna träffa Sara. (Sen att hon själv "slösade" bort resan från flygplatsen med att vara superblyg och bokstavligt talat vrålstirra ut genom fönstret hela tiden är ju en annan sak. Väl hemma så var blygheten som bortblåst).
När vi ändå var på en sightseeing tur och barnen sovandes så passade vi på att stanna till vid närmsta köpcentrum; Deerbrook mall. Sara visade sig vara en storshoppare, och jag var ju inte sen att hänga på. Jag köpte en fin klänning, en tunika/klänning och en fin blus. Kanske kommer lite bilder senare. När jag kom hem och hängde in plaggen i garderoben såg jag till min förvåning att alla 3 plaggen jag köpt var rutiga. Vilken tur att jag gillar rutigt.

Nu har vi grillat och haft fredagsmys. Jättekul med en till i familjen för ett tag.

1 kommentar:

monica sa...

skönt att höra ifrån er på natten när hon kom fram, må du tro! ha det nu så jätte bra ni alla! hörs snart. kram!!