fredag 6 mars 2009

Varm torsdag


Har varit en rolig dag, vanliga duster med barnen, löprunda, målat en stol, lagat god mat, dammsugit, badat badkar och shoppat(!!). Det har varit grymt varmt idag och på eftermiddagen var det klarblå himmel och säkert 30 grader i solen. Ok, vet att det gör vissa lite avis så jag ska inte lägga ut några bilder på hur jag ligger och lapar lite sol medan Viktor sover middag och Hanna ser på film. Grymt skönt hur som helst.


Det börjar grönska mer och mer i trädgården och ett par rosor blommar med enstaka blommor till och med. Och apropå grönska så såg jag en liten snorgrön ödla idag, ca 1 dm lång. Den var snabb som attan och sprang lodrätt på en mur.


När Fredrik kom hem åkte vi till lekparken här intill, där släppte jag av lek-ligan och skyndade till Target. En butik med det mesta. Typ coop fast en mycket bättre på alla plan. Stort klädutbud, smycken, skor och mat plus en massa mer. Skulle in snabbt och köpa varsin vit t-shirt till Hanna och Viktor eftersom vi ska "måla" på dem i morgon på öppna förskolan. Typiskt nog är det fortfarande superrea och då är det omöjligt att hålla shoppingögonen i styr. Blev inget till mig själv utan lite fler plagg till barnen. Och Viktor fyller ju snart år så det är bra att skylla på det när man shoppar... :-)


Avslutade kvällen framför ett avsnitt av Grey´s Anatomy och Private practice. Tidigare har jag följt The Bachelor som man aldrig kan sluta titta på, man måste ju bara se hur det går. Och det är ju helt otroligt vilket knepigt program egentligen. Den här gången valde han en tjej till sist och friade och allt. Sex veckor senare gjorde han slut i en TV-studio och några minuter senare träffade han tjejen som han valde bort i sista programmet. Han sa att han ångrat sig och ville få en ny chans. Haha, snacka om en riktig charmör, det är The Bachelor det. Låter väl inte nå kul när man berättar sånt här i efterhand men det var underhållande tv.


I helgen ska vi på Rodeo, det ska bli kul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte utan att man blir avis på dig som ligger och lapar sol när man är ute och skjuter på barnvagnen i snömodden. Men den som väntar på något gott.......

Här är det fortfarande massa snö och fullt skidföre, det känns som våren kommer dröja ett tag.

Häftigt att åka på rodeo. Ha en riktigt skön helg i värmen.

Kramar från oss i 28:an.

Anonym sa...

TACK SNÄLLA!!! Vi blev jätte glada för paketet.Jag ska prova någon tatuering i morron , Hampus leker med bilarna(Springer runt med kortet..)Nu måste jag se lats dance , Saknar dej Hanna.Hälsa till brossan. kram Tuva

Anonym sa...

Gissa om barnen blev glada när jag kom in med posten på kvällen(glömt kolla lådan , när vi kom hem..)Från lugna trötta små änglar , till vilda galna troll. Jag vill göra de här nu , snälla en på armen , en på ryggen , här på benet då?? Hampus skulle leta reda på sina bilar = vända upp & ner på lekbacken..Så nu är allt som vanligt , barnen är pigga , jag är trött..hahaha. Nu sitter dom å leker jätte snällt bakom mig på bilmattan , jag slappar här framför datorn med dig. Tänk att få vara där å sola mysa å prata massor med strunt...åååå om man vore miljonär!!!Skulle ta flyget nu. Saknar dej/er P&K Vicki