måndag 23 mars 2009

Sol och bad

Helgen har passerat och vi har haft det jättebra. Strålande sol och helt otroligt hett. Närmare 30 grader hela helgen. I lördags åkte vi till Galveston och badade. Men det var inte många av oss som vågade ta sig ett dopp när vi väl var framme. Endast Hanna och Viktor. Det var ganska rejäla vågor men det gillade båda två. Viktor var lite rädd i början, men var som vanligt nyfiken och ville ändå testa tillslut. Sen var det svårt att få honom därifrån. Hanna var jättetuff!!

På hemvägen åkte vi förbi Kemah som är ett gammalt fiskeläge men numer uppbyggt för att stilla många sinnen. Karuseller, livemusik, mat och mycket mer. Men mycket folk dessvärre vilket gjorde Hanna besviken för det blev ingen karusellåkning. Nu vet vi att vi inte ska åka dit på någon helg framöver, det betyder köer.



Söndagförmiddagen spenderade vi i Old Town Spring (http://www.oldtownspringtx.com/). For vidare till The Woodlands, handlade jättegod picknick (grillad kyckling, grillad sparris och vitlöksmarinerad potatis) och myste i en härlig park med gräs som på en golfgreen.



Jag och Fredrik har fått ett par härliga löpturer med varandras sällskap, det var ju inte igår. Jag fick hålla igen för att inte komma allt för långt före honom. Han är rätt dåligt tränad i jämförelse med mig ;-)



För övrigt är det helt fantastiskt att ha besök av mamma och pappa. Som jag skrivit tidigare så känns det som semester för mig också, vilket känns välförtjänt :-) Ibland tänker jag att; nää jag följer med dem hem när de åker. Stannar hemma ett tag och upplever den svenska våren och träffar alla vänner där hemma. Men jag ångrar mig ganska snabbt när jag tänker på den långa resan som jag inte vill göra med barnen. Vi funderar istället på att åka på lite kortare semestrar här omkring. Fredrik vill bjuda mig på en "kärleksresa" säger han (visst låter det romantiskt och fint...) till nån ö i karibien. Får väl se vart det bär. Blir väl en biltur till Dallas kanske. Hanna sa idag att; Sen ska ju mormor och morfar åka hem igen. Men det vill man inte tänka på än, då blir man bara ledsen. Vill ju försöka njuta av varje dag de är här och ha så kul och mysigt som vi bara kan.



I morgon är det vardag igen, men fortfarande semester. Fortsätter det här fina vädret så ska vi åka och köpa en badbassäng till barnen. De älskar ju att plaska med vatten och har endast en hink här ute nu, så jag tror att vi får lyxa till det med nåt lite större. Kan vara skönt att svalka sig. Till och med jag tycker att det är lite väl hett ibland och skulle kunna ta mig ett dopp.





2 kommentarer:

MammaMia sa...

Hej å´hå luden tå!!! Kul att du skriver så mycket , jag och syster har setat här och läst, gissa om vi är avundsjuka! Passa på att njut för här vräker snön ner IGEN!!! Inget att längta till slask å plask. Men längta efter oss de SKA du göra <3<3 hihi Massor av kramar Mia å Vicki

Anonym sa...

Hej USA

Låter som ni har det gött, Jag har ev en spekulant på er Honda, kan väll snäda mig ett email om vad ni har tänkter,

marcus.aberg@se.pwc.com

MVH

Mackan