torsdag 12 mars 2009

Dags att blogga!!


Idag är det torsdag och äntligen (säger alla andra Texasbor) regn. Men kan i och för sig behövas, har varit en del små skogsbränder norr ut i Texas så det är bara bra. Har tydligen inte varit så här varmt på många år.


Så vad har hänt sedan jag bloggade sist. Har nästan glömt det själv. I går var i alla fall jag och barnen till Social Security office där vi träffade Vanessa. Hon är en utav alla vi får hjälp av här, med olika praktiska saker. Jag behöver ett social security nummer för att kunna skaffa körkort t ex, och öppna bankkonton osv. Vi var där i början av januari men fortfarande har inget hänt så vi åkte dit för att kolla upp det hela. Det visade sig att processen stannat upp eftersom de inte kunde översätta det svenska vigselbeviset, utan att meddela oss. Nu skulle de göra ett nytt försök och jag får vänta ytterliggare 3-4 veckor.


Eftersom vi hade bilen igår åkte vi vidare till IKEA direkt efteråt. Var en del grejor jag behövde inhandla. Har letat i andra affärer, men vissa saker vill jag inte ha den amerikanska stilen på. Stolsdynor t ex. Här är de så pråliga och fluffiga så nej det fick bli IKEA istället. Barnen skötte sig rätt bra, men det blev ingen direkt storshopping.


Har även fått leverans utav ett utebord som vi beställt för några dagar sedan. Det blev en del fixande och trixande med utemöblerna igår. Slipade och putsade på stolarna, skruvade ihop bordet och oljade in allt så att det blir lite ny och fräsch look. Bäst att sköta stolar och bord ordentligt här eftersom det är så himla varmt jämt.

Jag har varit runt och letat efter solsängar också, men inte hittat några jag vill ha så det blev till att beställa på nätet. Leverans nån gång i nästa vecka!! Bra, så man slipper ligga mitt ibland småödlor och sola.


Skruvade även ihop våran nya gräsklippare som vi köpte häromdagen. Provklippte och skrämde livet ur Viktor. Och då är det inte ens en motor på...vad har man för hariga barn?


Idag ska vi träffa danska Christina och hennes barn på Jumpin Joey´s. Ett inomhuslekland med mestadels hoppborgar för barn. Ska bli kul att träffas och kul för barnen att leka lite.


1 kommentar:

Anonym sa...

vilka fina prickar på näsan!!