fredag 13 mars 2009

JUMPIN JOEY`S

Satte oss i bilen och åkte 40 minuter enkel resa för att möta Fredrik strax utanför hans jobb. Han hade såklart glömt att lämna kontanter hemma till mig för dagens strapatser. Jag påminde honom igår när vi gick och la oss, men min älskade man har minne som en guldfisk. På morgonen fanns väl inga pengar så det var bara att åka iväg. Men det var bra för Viktor somnade en stund och jag fick mig en efterlängtad pratstund med en god vän i telefon. Vi har högtalare i bilen så det är ingen som sitter och håller i en telefon med en hand och ratten med den andra... (tillägg för oroliga läsare).
Vi hann bara hem och slänga i oss lite mellis innan vi skulle träffa Christina på Jumpin Joey´s. Hon hade sin 5 åriga dotter Helena med sig och hon, Hanna och Viktor sprang runt och hade jättekul i 1,5 timme. Kul att träffas och vi lovade att höras igen och försöka träffas en gång i veckan med barnen i nån lekpark. Hon hade även en tysk väninna som gärna ville vara med på våra träffar. Det känns jättekul (även om det var skitsvårt att förstå henne när hon pratar så "bred" danska).
På hemvägen sprang vi in och snabbhandlade lite och blev genomblöta för det spöregnade. Frusna och blöta kom vi hem och kröp ner i ett hett bad alla tre. Jätteskönt och uppvärmande. Sen åt vi gulaschsoppa som jag gjorde igår, plus hembakad limpa som jag också bakade igår.
Efter det var vi varma igen kan jag lova.






1 kommentar:

MammaMia sa...

Men va FA.. ni pärlade ju!!!!!!Glömde du det eller !?!
Hahahahahahahaha Bamse kramar Mia