tisdag 31 mars 2009


Sitter framför datorn och lär mamma hur man bloggar. Vi sitter här i barnens små fåtöljer och känner oss jättesnygga. Vi är nämligen nyfrissade, båda två . Färgat och fixat så kallade highlights. Men de som lagt märke till hur snygga vi egentligen är, är ganska lätträknade.


Idag har vi shoppat lite igen, pappa också. Han var superstolt när han själv fått välja sina kläder och ensam spatserat runt på herravdelningen. Gick här och visade upp varenda plagg sen. Å den här; den kändes så skön mot kroppen osv. Ja, stolt var ju ordet. Han skulle till och med kunna åka i en av tröjorna hem, tänk va, han skulle använda en ny tröja på en gång!!! Det fick jag aldrig göra så länge jag bodde hemma. Men nu har jag lärt av Hanna att man ju får göra som man vill.


Vi har även hunnit med lit mer i trädgåden. Mamma och pappa hjälpte mig idag att fixa i ordning på framsidan. Pappa rännde runt med handjagaren, mamma har krattat och grejat medan jag har försökt rycka lite ogräs. Fint blev det.


Presenter till Viktor är fixade och idag har jag och Viktor köpt ballonger och roliga hattar. Fixat för fiskdamm, så kalaset i morgon blir precis som Alfons kalas. Fredrik är ledig så vi kalasar nog hela dagen. Hoppas på fint väder bara.


Nåt annat spännande som vi upptäckt i trädgården är en stor amaryllisplanta som det hittills är två knoppar på. Läckert va! Sen har vi haft besök av en liten söt kolibri som fladdrade runt här som en stor humla. Jättekul att den kom förbi just nu så mamma och pappa hann med att se också.


1 kommentar:

monica sa...

Många GRATTISKRAMAR till VIKTOR på födelsedan!! Å kramar till er andra oxå! Från Monica å övriga.