tisdag 28 juli 2009

Mitt livs resa!



Ibland saknar man ord för det man har turen att få uppleva i livet. Under de första 3 dagarna vi varit på semester har jag tappat andan flera gånger om. Vi började med att åka ca 4 timmar till Dallas där vi i all hast svängde förbi South Fork ranch. Såg inte skymten av vare sig JR eller Bobby Ewing. Inte heller Sue Ellen. Det var tydligen bröllop där och stängt för allmänheten, men vi fick i alla fall se det och det känns lite häftigt.



I söndags åkte vi bil hela dagen och en del sträckor längs en av USA:s mest kända vägar Route 66. Det ni! Det kändes stort. Vägen är ju avstängd och helt och hållet avskuren på flera ställen, så det är endast korta bitar man kan åka längs den. Genom hela New Mexico åkte vi däremot 50 meter bredvid Route 66. Och New Mexico var en delstat som chockerade mig på ett positivt sätt. Vilken fantastisk natur. Vi åkte i flera timmar utan att se en enda byggnad så långt ögat kunde nå. Ett par kossor här och där och möjligtvis att vi skymtade nån indian eller Zeb Macahan där ute på prärien. När barnen sov ett par timmar i bilen satt vi tysta och bara njöt av omgivningarna. Tankarna for i väg, man satt i sin egna lilla värld och det kändes väldigt fridfullt att bara sitta tysta sådär. Sen började vi fråga varandra vad man egentligen tänkt på och det var de mest konstiga saker.... (jag för min del funderade bland annat på vad våran nya granne Signe skulle komma att bli för person längre fram i livet, att de som jobbade på en enslig bensinmack här ute på prärien hade väldigt långt till jobbet...)




Idag (måndag) har vi äntligen nått fram till Grand Canyon. Jag saknar verkligen ord för att beskriva.... Men jag är så himla glad för att jag gör den här resan och alla timmar i bil är värd varenda minut. Magnifikt, storslaget, enormt, oändligt, respektingivande. Det tog verkligen andan ur en. Vi lyckades inte ha turen att få se någon puma som det tydligen skulle finnas där, men dock en typ av ren. Exotiskt så det förslår.





Nu vilar vi ut på Holiday Inn i Kingman, ungefär 5 timmars bilresa från Los Angeles dit vi ska i morgon tisdag. Vi skippar omvägen förbi Las Vegas den här gången. Det är tillräckligt många timmar i bil ändå, särskilt för barnen. Nu planerar vi att stanna ett par dagar i LA och sedan åka vidare mot San Fransisco. Ska försöka hinna med lite sol och bad och mycket lek för barnen.

1 kommentar:

MammaMia sa...

Hej!! Härreguuuuud va avis jag blir!!! Men nu ska jag göra dig avis....träffade din ma å pa igår i tolsbo :) nu blev du avis va ...lite iaf hihi. Dom skulle hälsa till dig om ni pratade med varandra , men nu kan ju jag hälsa själv. Vilken härlig tripp, skulle kommentera på din bdb men det gick inte så jag skriver lite mera här då.Hoppas att er resa forteätter att gå lika bra.Jag har precis bokat min semester tripp.. till Gävle blev det, men Ma å Pa , bo på hotell och bara slapp. Kanske inte lika som din men ändå =)
Ha det bäst , tänker på dig det vet du Bamse kramar Mia