onsdag 22 juli 2009

Altandrömmar...

Googlar och letar bilder på fina altaner. Längtar efter min altan hemma i Kälarvet, den som ännu inte finns. Är ju just nu ett stort betongfundament, ett gigantiskt jättefult vindskydd. Har en bild i huvudet hur jag vill att den ska se ut, och vi är hyfsat överens, jag och maken. Gäller bara att få till det med konstruktion. Om vi nu ska ha det där "rummet" under, som vi inte vet vad det ska ha för funktion och därmed benämning än, så är det lite klurigt att få till taket på "rummet". Skissar och drömmer mig bort, om hur jag sitter där och njuter av den svenska sommaren och utsikten över Dalälven. Blir även helt super att få första parkett mot grannarnas trädgård, jag menar, det gäller ju att hålla koll.

Nu har jag inte tid att drömma någe mer, dags att spänna tråden i symaskinen igen om överkasten ska bli klara nångång.

Tjingtjong!

Inga kommentarer: