torsdag 23 juli 2009

Lätta moln...



...har funnits på himlen över oss i Houston den senaste veckan. Tro nu inte att det tar ner temperaturen något, det tar endast bort de vassaste solstrålarna. Hett är det ändå. Och ganska fuktigt, för när man ska fotografera utomhus så blir det imma på linsen.


Igår kväll kom det en störtskur på oss när vi hade 1 km kvar hem på löpturen. Hanna och Viktor hade somnat för kvällen i vagnen, men de var dyblöta så det var bara att byta tort på dem och bädda ner dem i gosiga och varma täcken. För oss var det rätt härligt träningsväder!



Fortsätter sy på barnens överkast här hemma och har inte börjat fundera på packning än inför semestern som börjar på lördag. Ingen idé att stressa upp sig. Packa det nödvändigaste. Jag menar, jag hittar ju till affärerna så behöver vi nåt kan vi ju alltid shoppa :-)

Idag är det min namnsdag och jag påminde familjen om det igår. Hanna tyckte jag skulle få presenter, men Fredrik tyckte det kunde räcka med en kopp kaffe. Jag röstar för Hannas förslag. Men jag hoppas nog för mycket...blir nog endast en kopp kaffe. Och möjligen att jag får välja vilket TV program vi ska se ikväll.

Nu luktar det från köket, kaffet är klart så det är dags för lite eftermiddagsfika. Vill bara tillägga att jag längtar efter alla där hemma, och tackar för alla sms och andra gratulationer på namnsdagen!

1 kommentar:

MammaMia sa...

Hallå bruden!!!!Kan man nå dig via sms....har du samma nr eller???? Annars vill jag ha ditt nya. Håller tummarna att du får nått mera än kaffe. Kram på dig min goa vän <3