måndag 6 juli 2009

Helgen som gått...

Åter en helg till ända och tiden rullar på. Just nu tycker jag tiden går väldigt fort. På ett vis jätteroligt och skönt, och på ett sätt känns det jobbigt. Skönt för att jag faktiskt längtar hem just nu och jobbigt för att när vi väl kommer hem betyder det att vi har 8 långa månader framför oss när Fredrik blir kvar här i Houston och vi är hemma i Kälarvet. Känns jobbigt just nu....


Angående hemlängtan så är det inte någon "jobbig" hemlängtan som gör att jag mår dåligt. Jag mår bra!! Men längtar efter vänner och familj, sen har jag en grym längtan efter att få komma hem till huset och göra klart allt. Vissa kvällar ligger jag vaken och har miljoner inredningstankar i huvudet. Omöjligt att somna. Tänker på allt från tapeter, tavlor till hur man på bästa sätt ska få till en bra altan. Fredrik blir lite knäckt på mig som lever lite på ' framtiden' och det som inte hinner ändras innan vi kommer hem, men vi är ju lite olika. Jag har svårt för att kalla det här mitt riktiga hem medan Fredrik lever här och nu. Inte för att jag inte trivs, det är inte det. Jag tror nog mer att det ligger i att jag har mera tid att fundera på allt. Plus att jag är tjej (jo det är sant) och tänker på hur man ska få det lite hemtrevligt. I vårat äktenskap sköter jag den biten fullt ut, sen om det blir bra eller inte är ju en annan fråga. Men någon hjälp på den fronten får jag inte.

Varning svärfar!!!

Här finns jätteroliga heminredningsaffärer att strosa omkring i. Gah, kan spendera timmar på HomeGoods, Marshalls, Kohls, Target mm. Undrar just hur jag ska få med mig allt hem, måste nog beställa två fartyg för att få med mig allt. Hehe, nej ingen fara på taket än. Men det är kul.

Ok Bengt, du kan läsa vidare.


Nu har vi firat 4 th July. Independence day! Vet inte riktigt vad man ska kunna jämföra med i Sverige. Det är en familjedag från morgon till kväll. Vi åkte till Kingwood Town Center där vi bor och tittade på parad på förmiddagen. Egentligen en stor reklamparad kan man väl säga, allt från trädgårdsfixarföretag till fotbollsklubbar. Barn och vuxna gick/åkte i paraden, delade ut flaggor, godis, vatten mm, tjoade och tjimmade. Ungefär en timme stod vi längs gatan innan vi blev överhettade. Hanna och Viktor hade då fångat ett par lollipops, nån isglass, en flagga och nån nyckelring. Festligt!


På kvällen åkte vi tillbaka till Kingwodd Town Center, där det var lite festligheter som avslutades med fyrverkeri. Pampigt! Kul att ha upplevet detta.




2 kommentarer:

Anonym sa...

I dag fick vi brev från USA men det skall inte öppnas förn på måndag tror jag, själv har man åkt på en andra omgång feber och halsont på 3 veckor suger.

Dock är ju vädret bättre att var sjuk i, just nu så vräker rengnet ner och jag undrar om hela kälarvet skall flyta bort.


Kram Marcus

Moster Monica sa...

Hej svejs! Tänk nu har det gått över ett halvår sen ni åkte. Snart är det dags för Sara att åka till er. Gissa om jag börjar bli nervös, jag som inte ens ska åka den här gången. Även om jag vet att det blir stor upplevelse så känns det att skicka sin dotter ensam så långt. Men det blir jätte bra å kul att ni får träffas snart! Ha det så himla bra så länge. KRAM,KRAM!!