söndag 19 juli 2009

Central Market




Tänk att man ska få nervösa sammanbrott lite titt som tätt. Är det inte ungarna så är det maken. Inte förrän jag slog numret till Kingwood Medical Center behagade han komma hem...vi tar det från början.
Kl 08.00 i morse sa jag åt Fredrik att ta en löprunda så kunde jag och barnen gå upp och fixa frukost. Ungefär en timma och 20 minuter senare trodde jag att jag skulle få ångra det för resten av livet. Den vanliga rundan som ALLTID tar ca 25 minuter tog idag nästan 1,5 timmar!!!! Och ja, jag lovar att jag blev rätt nervös. När klockan började bli kvart i nio var kaffet klart för länge sen, gröten nästan kall och jag försökte hålla mig lugn och tårarna borta inför barnen. Nåt hade ju hänt, men vad?? Varför dök han inte upp? Tillslut poppsade jag på att barnen skulle klämma i sig gröten på 2 minuter och sen packade jag in dem i bilen, vi skulle ut och leta. Körde den vanliga rundan, två varv, hem igen men ingen syn av Fredrik. Smått nervös...på gränsen till sammanbrott. Körde upp till Marita (Fredriks arbetskamrat som vi skulle ta med på en dagsutflykt senare idag) men han var inte där heller. Marita blev ju också orolig så hon satte sig i våran bil och hängde med ut och letade. Vi körde flera varv men såg ingen, och han var inte hemma. Vi gick över till plan B, som var att gå in och leta numret till närmaste sjukhus. Han kunde ju skadat sig och fått hjälp dit, eller eventuellt hjälpt någon annan skadad t ex. Jag var bara säker på att NÅT hade hänt, han vet att jag blir orolig och borde ha ringt om han hade tillgång till telefon. Precis när vi skulle ringa till Kingwood Medical Center plingade han på dörren och var hemma. Han såg ut som ett fån rent ut sagt och förstod inte alls att jag blivit orolig. Han hade stött ihop med en kollega (jag menar, hur troligt är det att vi stöter ihop med någon vi känner här. Kollegan bor säkert 5 km härifrån och hur många känner vi?!) som är maratonlöpare och han drar med sig Fredrik på en "längre" tur. Inget konstigt alls tycker Fredrik . Nä, ok!! Jag skulle bara fixa frukost och sen skulle han vara hemma....Gissa om han fick sig en rejäl utskällning.

Efter frukost och dusch hämtade vi upp Marita och åkte mot centrala delar av Houston. Planen var att besöka Central Market, en slags saluhall med färsk frukt, bröd, kött, fisk mm. Kändes mer som en stor matvaruaffär men med färska varor. Köpte god färsk fisk som vi precis grillat och ätit. Hanna har längtat efter rabarber och när vi äntligen hittade det så slog vi till. Hittade även rädisor, fikon, kantareller och lite annat.



Sen fick jag och Marita springa in på Crate and Barrell, en härligt dyr inredningsaffär. Det fanns så mycket fint och jag skulle kunnat spendera en förmögen het där, om jag bara varit tillräckligt förmögen vill säga. Ska be Fredrik jobba några helger så ska det nog ordna sig ;-)







2 kommentarer:

MammaMia sa...

Stek pannan i huvut skulle han ha!!! Idoiot , man blir ju livrädd när dom inte kommer som dom sagt. Men men dom har en snopp mellan benen det är det som är problemet , hiihii Ha det bäst kramar Mia

Carin, Calle, Alexander och William sa...

Hej Emma, Fredrik och små-grannarna! Ett jättestort tack för de vackra blommorna som damp ner vid dörren igår! De gick i vårt färgtema också, så jag undrade om du, Emma, hade luskat ut eller bara gissat hur brudbuketten såg ut, men sedan såg jag att Carina lagt upp en bild på oss!! Oj, nu blev man internetkändis också! :-)
Hoppas att allt är bra med er, jag har ingen mailadress till er så jag skriver lite här istället. Måste dock erkänna att det var ett tag sedan jag uppdaterade mig på vad ni har för er, för jag har jobbat jättemycket på nya roliga jobbet (ihop med Fredriks syrra!) och sedan gick jag på "bröllops-passet" som näppeligen slutat, nu är det semesterplaner som upptar tiden. För snart är ju semestern slut så då måste man ju passa på att semestra lite också. Hoppas ni har det jättebra, vi saknar er och hoppas ni kommer hem snart! Men se USA för det är ju inte så många som har möjlighet att resa som ni gör! Ha det bra och TACK för uppvaktningen på bröllopsdagen än en gång! Jag ska pussa och lukta lite på Signe också åt dig/er! Puss å Kram familjen Lilliehöök!! :-D