fredag 29 maj 2009

Sitta på ett moln och gunga


Sitter och lyssnar på skivan; Sitta på ett moln och gunga. Helt underbar. Skrattar högt :-) Vilka underbara damer. Undrar om jag kommer låta sådär om 50 år också? Tänk vad vackert borlängemål är ändå...


De har färdtjänst, tycker att hissar är farligt och tror man kan dö om den råkar stanna och har bott på samma gräsplätt i 40 år. När jag sitter där har jag säkert också färdtjänst, men jag vet att hissar inte är livsfarligt och jag har inte bott på samma gräsplätt i 40 år. Jag har ju fått uppleva ett år i usa.


Idag är vi bättre i förkylningen så jag har varit ute och testat mina nya träningskläder jag köpte på en Nike outletbutik på semestern. De funkade bra, blev lika svettig i dessa kläder som i de andra. Trots att vi var ute ganska tidigt i morse (ja jag vet att många tycker att det inte alls är tidigt), strax före nio, så var det fruktansvärt varmt. Ca 30 grader redan då. Och varmare blev det ju, så det var ju bra att vi var ute på morgonen. Sen har vi postat ett paket också, som jag postat för över en vecka sen, men fick tillbaka för att jag snålat med frankeringen tydligen...Men den som väntar på nåt gott...


På lördag ska vi på inflyttningsfest hos Emma, Fredric och Julia. De har flyttat in i sitt hus nu och har bjudit dit oss på grillparty. Roligt roligt!


Har hört att ni få finväder där hemma till helgen, till mors-dag!Själv har jag redan firat amerikansk mors-dag för några veckor sedan, men som svensk måste man ju hålla på sina egna traditioner. Kram till alla mammor, och särskilt min egna.

1 kommentar:

Moster sa...

KRAM på dej själv du!! Ja men visst var det en himla rolig skiva med dom där tanterna, Inga hade med skivan till jobbet för ett tag sen, vi skratta så tårarna rann på oss alla. Skönt att höra att ni mår bra, fortsätt med de!! Ge småskruttarna en kram från mej oxå. Ha dä gött!!/Monica.