lördag 2 maj 2009

Cykeltur

Måste erkänna att jag är skiträdd för svininfluensan. Jag är boss här hemma för tillfället och har beordrat isolering av familjen Östberg. Fredrik tycker jag är LITE fånig, men bäst att ta det säkra före det osäkra. Vi vistas hemma eller utomhus där inga andra vistas, för att inte komma i kontakt med nån eventuell smitta. En del skolor har stängt i Houston men annars verkar det inte vara någon särskild hysteri, förutom min egen. Har tänkt ibland att nu sätter vi oss på ett plan och åker hem, men sen tänkte jag att då blir man väl smittad på planet eller flygplatsen. Bäst att stanna här ändå kanske. Fredrik undrar hur sjutton jag orkar hålla på att tänka så där... Men han borde ju känna till min smått hysteriskt oroliga sida vid det här laget :-)

Igår var jag, Hanna och Viktor ute på en lite längre cykeltur. Hon gillar att cykla och vill inte åka nån "kort" tur. Hon ska åka lååångt säger hon. Hon trampar ibland snabbt och ibland så långsamt att jag knappt har styrfart. Jag har ju inte stödhjul som jag kan luta mig på när det går för sakta, som fröken löken har. Hon babblar och babblar när hon cyklar om både ditt och datt. Jag lyssnar med ett öra och svarar; ja ja, på allt snick snack som bubblar ur henne. Rätt som det är så kan hon bara tvärbromsa, ofta beror det på att hon sett en myra, fluga eller nåt annat litet kryp framför henne på vägen. Då måste hon stanna och skrämma iväg krypet för att våga cykla vidare. Ja det är rätt underhållande att cykla med och både se och höra henne.

Här är en video som jag filmade för några dagar sen när hon cyklade runt kvarteret med Fredrik och Viktor. Hon har bestämt att ALLA måste ha cykelhjälm...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej

F-n vad duktig hon är på cykle kan det var en ny " SilverEmma" på G.

Åberg

sara sa...

Min prinsessan, värsta cykelkungen ju!