lördag 16 maj 2009

Memi böjjä!!

Jo, vi har fått två fina figurer i posten från mormor och morfar. Jättesöta tygdockor som föll barnen i smaken direkt. Och Viktor såg nog att det var: Memi böjjä!! (Emil i lönneberga). Hanna tyckte att lilla Ida passade henne och bestämde att det var hennes docka. Tackar och bockar!

Igår kväll fick jag och Hanna en tjejkväll på favoritaffären Kohl´s. Love it! Always SALE! Skulle bara leta efter en ny bikini, men när det är sån grym rea hela tiden kan man inte hjälpa att det slinker ner ett och annat i varukorgen. Hanna hade lovat att inte tjata och gnälla om hon skulle vara med mig och hon klarade sig galant. Bara en fråga dök upp lite då och då; -Ska vi inte köpa något till mig då? Hittade faktiskt nya träningskläder. Linne och shorts, så det lär väl inte gå att använda hemma i Sverige sen, om man inte går på nån inomhusträning förstås. Men det var kul att komma iväg hur som helst. Och jo, nog blev det nåt till Hanna också, nya fina solglasögon.

Jag och barnen har utforskat Walmart idag. Finns många!! hyllor, hörn och vrår som man fortfarande inte har sett i den affären, trots många besök. Varje gång jag går i där håller jag i dem stenhårt. De får tjafsa hur mycket de vill, men de får till vilket pris som helst INTE gå ur kundvagnen. Försvinner de där inne så lovar jag att jag dör av panik. Vi pratade om det när vi träffade de andra mammorna och min danska kompis Christina hade tappat bort sina barn, bara en kort minut dock, men hon blev jätterädd. Däremot fick jag då lära mig att oavsett vilken affär man är i och om man tappar bort barnen kan man begära omedelbar låsning utav hela affären. Superbra system tycker jag. Så tappar man bort dem är det ju bara att hoppas de är kvar i affären. Men jag lovar! Jag ska ALDRIG tappa bort dem.
Hur som helst så shoppade vi lite jord för att ordna med lite blommor i stora krukor som vi fick ärva av Marita. Köpte även en liten present till en speciell person...

Nu ska jag sätta mig och skriva en inköpslista till i morgon. Vi får besök av Emma, Fredric och Julia. Blinddate...lite spännande. Känns heltokigt om man tänker efter. Men man är ju i en sån konstig situation och det känns som om man ändå känner varandra fastän vi aldrig har setts. Och skulle man träffa helt nya människor över en grillkväll hemma?? Svar nej. Inte jag i alla fall. Eventuellt över en fika på stan eller nåt, men hemma, grilla??? Nä. Wish me luck!

Inga kommentarer: