onsdag 20 maj 2009

Semester

Nu har vi en snygg och prydlig framsida igen. Jag har fått hjälp av Hanna och Viktor hela kvällen att klippa gräs, klippa kanter och rensa i rabatterna på framsidan av huset. Här är man perfektionister vad gäller att hålla snygg på tomten....det får liksom inte växa lite som det vill. Jag gillar inte när det är prefekt överallt utan tycker att det kan få vara lite vildvuxet på en del ställen, men det går inte hem här. Skulle jag låta det vara så, ja då tror jag nog att de skickar sheriffen på mig. Här är kanterna perfekt skurna efter trottoarkanten och alla andra vägar. Gräsmattorna är trimmade som golfgreener och allt gräsklipp och annat skräp som blir efter gräsklippning och rensning suger de upp med sina lövsugar. Det är minsann perfekt!! Häromdagen när jag klippte med icke bensindrivna handjagare på framsida så stannade en farbror i en bil och sa att den där jag klippte med var nog lite väl gammaldags för min gård...haha. Bra träning försökte jag argumentera för.
I varje hus äger man en gräsklippare med uppsamlare, lövsug och röjsåg. Har man inte det så betalar man mexikanare för att göra jobbet. Om man inte gör som oss då, och inte äger en enda bensindriven eller elektrisk trädgårdsmaskin utan kör allt för hand.

Nu packar vi för semestern. Tänker att det är lika bra att tala om för alla att jag inte kommer att vara anträffbar på datorn förräns på måndag. Möjligtvis söndagkväll. Vi åker till Alabama för sol, bad och delfinsafari. http://www.gulf-shores-alabama-condo-rentals.com/shoalwater-condo.html So long!

1 kommentar:

MammaMia sa...

Hoppas ni får en härlig semester !!
kram kram kram