söndag 26 april 2009

Trött, tröttare, tröttast

Slöar i soffan och funderar på att gå och sova, strax efter 20 en lördagskväll. Vi har inte gjort mycket idag, men känner oss änd helt slut båda två. Tidigt uppe i morse, satte barnen i vagnen och tog en morgonjogg. Det är väl det enda som skulle kunna gjort oss trötta idag...konstigt. Hoppas vi inte har nån förkylning eller nåt på gång bara. Visserligen blev det en del sena kvällar när Erik och Karin var här, kanske är det som sitter i än.

I förmiddags var Fredriks arbetskamrat Marita här och frukostfikade lite. Hon stannade rätt länge så sen blev det dags för lunch och hon hann till och med eftermiddagskaffe innan hon åkte hem igen. Det är trevligt att ha henne här, man får höra många historier om allt hon varit med om. Och vi får tips och ideér på vad vi kan hitta på och var vi kan resa mm. Det är bra att ha amerikanska vänner som man kan fråga om det är nåt man undrar över. Sånt man kanske inte frågar vem som helst, hur man kan bete sig utan att verka konstig eller att nån behöver märka att man inte är härifrån.

Kvällen avslutade vi med telefonsamtal från vänner hemifrån. Jättekul att höra från er! Jag har haft lite hemlängtan hela eftermiddagen och kvällen så jag blev lite sentimental i telefonen. Typiskt mig...! Vet egentligen inte vad det är jag längtar efter; allt och alla tror jag. Det vanliga livet, allt man är van att göra, alla man är van att träffa osv. När man haft besök här och de åker hem så blir det så himla tomt. Man känner sig ensammare än någonsin, det är ju så långt till nära och kära. Ingen granne i närheten som man kan gå in och prata ihjäl...
Visst har vi grannar, men ingen som skulle lyssna på ett sådant sätt som mina favoritgrannar skulle göra, SAKNAR ER! Saknar att bara kunna gå in i två minuter och häva ur sig, känna sig lättad och sen kunna sova gott. Saknar även att vara den som får lyssna och få höra när någon annan häver ur sig och som sen får gå hem och känna sig lättad. Visade Marita lite bilder hemifrån och hon såg bilder från hur vi bor och bilder på våra vänner. Hon frågade om jag inte saknar mina vänner och; yes of course I do, I miss them sooo much.

1 kommentar:

moster sa...

We miss you to!! Tänkte på dej när jag såg "litsittor" här om dan, var det inte du som sa så? Ha de bra! Kram Monica.