tisdag 21 april 2009

Hett hett hett...

Sommaren börjar komma till södra USA och det känner vi av här i Houston. Det är jättevarmt. Och än är det bara för-sommar. Alla infödingar varnar mig för den kommande värmeböljan. De säger att poolen kommer att bli min bästa vän och att jag knappt vill gå utanför dörren på flera månader sen. Får väl se vad man orkar med och hur mycket värme man tål. Förstår våra gäster som gärna solar och njuter den tiden de är här, de har ju semester. Men jag som har den här solen och värmen varje dag känner mig lite mätt ibland. Blir lite jobbigt att få sol på sig varje dag. Men samtidigt är det mycket trevligare än när det regnar...Men så är det ju jämt. Man är aldrig nöjd liksom.

Just nu har Erik, Karin, Hanna och Viktor klämt ner sig i barnens lilla pool här på gården. Ser ut som att dom har rätt kul, det stojas och skvättas, springs en tur i trädgården och sen dyker de i i plurret igen. Vi har skaffat ett parasoll som täcker poolen ganska precis.

I går var vi till Galveston och badade. Åkte på förmiddagen och hämtade upp Fredrik på jobbet efter vägen så han fick följa med. Erik och Karin surfade på sina nya brädor, tyvärr var vågorna lite för små för den rätta och perfekta surfkänslan, men det gick. Det är inga riktiga surfingbrädor, utan såna halva som man ligger på. Det var superkul! Karin jagade måsar med en grön plastkratta och jo, lite skämdes man ju. Men måsarna blev vi ju av med. Tror nog det mest var Karins flaxande som skrämde slag på måsarna och inte själva plastkrattan :-) Undrar om hon är lika livrädd för fåglar som jag är. Vi käkade pastasallad till lunch och Erik påstod att Thousand Island-såsen är finsk. Ja, tusen öarnas land. (Om jag minns rätt så är det tusen sjöars land...haha).
Blir nog en till tur till stranden i morgon, onsdag. Och på torsdag åker sällskapet tillbaka till Sverige igen och det blir vardag för både dem och oss.

Nu blir det fortsatt bad, sol och läsande av böcker innan vi ska till IHOP och käka kvällsmat. The house of pancakes.

1 kommentar:

Moster sa...

Hej svejs! Man kan inte påstå att det är hett här hemma, men himla mysigt vår väder. Lite kallt i morse var det allt, 0 gradigt kl.7 men sen kom solen igen å värmde gött. Ha det så jätte bra. Kram från Monica.